Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Kaikenlaista :D

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Kaikenlaista :D
Kirjoittaja Viesti
la

Lähetä Kaikenlaista :D Vastaa lainaamalla viestiä
Hei taas.. :)
Asia on siis niin että olen suomalainen, alaikäinen kristitty ja olen vasta lukenut islamista alle vuoden mutta tullut siihen päätökseen että islam on puhdas ja oikea uskonto johon uskon.
Kuitenkaan en tiedä läheskään paljon islamista, vaikka olen monia sivuja lueskellut ja muslimiystävien kanss jutellut. :/
Haluaisin tietää teiltä täällä mitä mieltä tai miten suhtaudutte esim.
lävistyksiin yleensä. itelläni on napa-ja huulilävistys sekä korvikset.
Sitten koiriin? Olen huomannut että jotkut muslimit tähän mennessä kyllä vain somalit vihaavat koiria ja kiertävät ne kaukaa myös ihan pienet lapsetkin..

Sitten rukoilemisesta.
Riittääkö suihkussa käyminen puhdistautumiseksi ennen rukoilemista?
Onko vaatteilla merkitystä rukoilun aikana?
Rukoilussa luetaan Koraanista jonkin verran näin oon ymmärtänyt? Käyks suomeks käännetyn Koraanin lukeminen...?
Kauan rukoilu kestää? Onko siinä edes mitään "rajaa"?
Sit viel et saaks moskeijaan mennä kristitty.? ns "tavallisissa suomivaatteissa" ..ilman huivia jne?

Ohoh onpas näitä kysymyksiä tullut paljon ..:S
mut kiitän etukäteen jos edes joihinkin saan vastauksen mist ymmärrän enemmän..:)
Sun Hei 30, 2006 11:09 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lubia

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Hei,

tuossa Tompan kysymyksessä islamiin palaamisesta on aika paljon vastausta.

Ja koiriin liittyen kysyin itsekin , myös tässä osiossa.
Kannattaa ajatella että on myös ihmisiä jotka tosiaan pelkää koiria. Tuossa mun kysymyksessä tuli ilmi että jotkut pitää koiraa epäpuhtaana ja toiset ei. Mutta tosiaan en itsekään tuntemattomien koiria paijaile.

itselläni oli ennen koira joka haukkui kovasti ja ihmiset pelkäsivät sitä. Mutta itse tietty tiesi että ei se mitään tee. Mutta olihan siinä vahtikoiran vikaakin.

Rukouksessa naisen tulee olla peitetty ns. päästä varpaisiin. Ainoastaan kädet ja kasvot voivat näkyä. Jos menet moskeijaan, kannattaa pukeutua löysempiin suomi-vaatteisiin ja ottaa edes jonkinlainen huivi kassiin mukaan. Sen voi sitten varmaankin sisällä laittaa päälle. Ne lävistyksen on sulla jo nyt, joten voit ne varmasti nyt pitää. Korvikset on ok. Tulevaisuudessa ehkä haluat ne poistaa, en tiedä. Yleensä naiset eivät koristaudu ulospäin näkyvästi.

Rukoileminen kestää sellaisen 5 min. Ja riippuen ajankohdasta, kesä/talvi ilta/päivä , aikaa minkä sisällä rukous on tehtävä on n. 2 h:sta 4:n tuntiin eli esim. fajr eli keskipäivän rukous alka aikaa nyt etelä -suomessa n klo 13.20 . Se olisi tehtävä ilta kuuteen mennessä, jolloin on asr eli iltapäivän rukous.

Aina ennen rukousta ei tehdä kylpyä vaan yleensä on tarpeellinen vain pienipesu eli wudu.

Minä selitin nyt ihan tavallisena ilman mitään ilmoiettuja tietolähteitä. Topiset voivat varmaankin selventää asioita paremmin.

Jumala sinut johdattakoon oikealle tielle.
Maa Hei 31, 2006 2:08 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Yunus

Sellaista vain nopeasti huomauttaisin, että keskipäivän rukous, mistä lubia puhui, on dhuhr. Fajr taas on aamurukous.
Tor Elo 03, 2006 8:03 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stygiofobia

Koirista sen verran, että shaafi'i koulukunnan mukaan se on likainen (nädzs, najs). Somaliassa muslimit seuraavat juuri tätä koulukuntaa.

Tor Elo 24, 2006 2:12 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa