Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Gabrielin ilmestys hadith

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Hadith galleria Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Gabrielin ilmestys hadith
Kirjoittaja Viesti
seekerofknowledge

Lähetä Gabrielin ilmestys hadith Vastaa lainaamalla viestiä
`Umarin (radhiallahu anhu ) mukaan:
Eräänä päivänä kun istuimme Allahin Lähettilään (sallallahu alaihi wa sallam) kanssa, eteemme ilmestyi mies, jonka vaatteet olivat hohtavan valkeat ja hiukset mustaakin mustemmat; hänessä ei näkynyt merkkiäkään matkustamisesta eikä kukaan meistä tuntenut häntä. Hän tuli joukkoomme ja istuutui Profeetan (sallallahu alaihi wa sallam) viereen. Istuen polvet hänen polviaan vasten ja asettaen kämmenet hänen reisilleen hän sanoi: "Oi Muhammed (sallallahu alaihi wa sallam), kerro minulle Islamista". Allahin Lähettiläs (sallallahu alaihi wasallam) sanoi: "Islamia on se, että todistaa ettei ole muuta jumalaa kuin Allah (swt) ja Muhammed (sallallahu alaihi wasallam) on Allahin Lähettiläs, suorittaa rukoukset, maksaa Zakatin, paastoaa Ramadan -kuukauden ja suorittaa pyhiinvaelluksen "Huoneeseen" (Kaaba ja Mekan Pyhä Moskeija), mikäli se on mahdollista". HÄn sanoi: "Olet puhunut oikein", ja me olimme hämmästyneitä siitä, että hän sanoi hänen puhuneen oikein. Hän sanoi: "Kerro minulle myös Imanista".
Hän sanoi: "Se on sitä että uskoo Allahiin (swbhanahu wa ta'alat), Hänen Enkeleihinsä, Hänen kirjoihinsa, Hänen Lähettiläisiinsä (alahimusalam) ja Viimeiseen Päivään ja jumalalliseen kohtaloon - sekä hyvään että pahaan". Hän sanoi: "Olet puhut oikein". Hän sanoi: "Kerro minulle myös ihsanista".
Hän sanoi: "Se on sitä että palvelee Allahia (subhanahu wa ta'ala) niinkuin näkisi hänet ja vaikka Häntä ei näe, Hän totisesti näkee meidät."
Hän sanoi: "Kerro minulle myös Hetkestä". Hän sanoi: "Se, jolta kysytään ei tidä siitä enempää kuin kysyjäkään". Hän sanoi: "Kerro minulle sen tunnusmerkeistä". Hän sanoi: "Orjatyttö synnyttää emäntänsä ja näemme paljasjalkaisten, alastomien, rutiköyhien paimenten kilpailevan komeitten rakennusten rakentamisessa * ".
Sitten hän lähti ja minä jäin vielä hetkeksi. Silloin hän sanoi: "Oi `Umar, tiedätkö kuka kysyjä oli?" Minä sanoin: "Allah (subhanahu wa ta'ala) ja Hänen Lähettiläänsä tietävät parjaiten". Hän sanoi: "Hän oli Gabriel, joka tuli opettamaan teille uskontoanne". -Muslim-
(An-Nawawin Forty Hadith)
Sun Hei 30, 2006 7:23 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lamppu erämaassa

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Olisiko tuossa

Lainaus:
näemme paljasjalkaisten, alastomien, rutiköyhien paimenten kilpailevan komeitten rakennusten rakentamisessa

virhe? Tai ehkä se on versio, jota en ole lukenut. Kaikki muut versiot, jotka olen lukenut sanovat "kilpailevan korkeiden rakennusten rakentamisessa."

Ihan vaan kiinnostuksesta kysyn.
Sun Elo 13, 2006 9:33 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Hadith galleria Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa