Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Islamiin palaaminen
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Islamiin palaaminen
Kirjoittaja Viesti
Tomppa

Lähetä Islamiin palaaminen Vastaa lainaamalla viestiä
Olen syntyjäni suomalainen kristitty, mutta nyt kun olen päässyt vanhempaan ikään (18, ei nyt vanha, mutta silti) olen kiinnostunut yhä vain enemmän islamista. Olen vakavasti harkinnut Islamiin palaamista, mutta minun on myönnettävä, että no...pelottaa hiukan. Ei niinkään Islam itse, vaan vanhempieni ja sukulaisteni reaktio yms. Pyytäisin siis mitä nöyrimmin neuvoja ja tukea teiltä, jotka olette jo olleet muslimeja pitempään tai vasta kääntyneitä.

Kiitos jo etukäteen.

Kunnioittaen,

Tommi
Maa Hei 24, 2006 9:18 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lamppu erämaassa

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Hei.

Itse en kohdannut minkäänlaista vihamielisyyttä sukuni suunnalta, mutta taidan olla siinä jonkin asteen poikkeustapaus...

Ystävät tosin alkoivat karisemaan sitä mukaan kun vakavuus harjoittamisessa lisääntyi, mutten enää siinä vaiheessa rehellisesti sanottuna heitä ystävikseni enää kaivannut. Tämä johtui tietysti siitä, että ystävät valitaan omien mieltymysten perusteella, ja Islam on enemmän kuin vain mieltymys- se on koko elämä.

Perheen suhtautuminen on kyllä varmasti vaikea asia, jos perhesuhteet ovat tiukemmat kuin mitä minulla itselläni oli, eikä perhe ole kovin avoin uusille asioille. Olen kuullut monien veljien tulevan muslimeiksi ja harjoittavan aluksi salassa, kunnes ovat valmiita kohtaamaan sukunsa. Olen lähes varma siitä, että monella veljellä ja siskolla täällä on paljon sanottavaa asiasta...
Maa Hei 24, 2006 1:01 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
seekerofknowledge

Masha Allah, kun olet kiinnostunut Islamista, se on ainoa oikea uskonto, insha Allah saat neuvoja kun käyt esim. paikkakunnallasi sijaitsevassa moskeijassa. Kokemuksesta tiedän, että sinun ei pitäisi viivytellä shahadan eli uskontunnuksen sanomista. Ei koskaan tiedä koska kuolee, ja parempi, että sanot shahadan ennen kuin kuolet, jotta kaikki syntisi pyyhittäisiin pois insha Allah.

Mitä tulee vanhempien reaktioon, kun sinusta tulee muslimi, velvollisuutenasi on kunnioittaa vanhempiasi enemmän ja totella heitä kaikissa hyvissä asioissa ja kun he huomaavat kuinka käyttäytymisesi on heitä kohtaan parantunut luulen, että hekin alkavat kiinnostumaan pikku hiljaa Islamista. Niinpä neuvon sinua, että ennen kaikkea muutat käyttäytymisesi parempaan suuntaan, jotta muutkin alkaisivat huomata, että Islam on auttanut sinua muuttamaan tapojasi parempaan päin.

Mitä tulee pelkoon, se on vain shaytanin juoni, joka yrittää viivytellä sinua mahdollisimman kauan, jotta et pääsisi paratiisiin. Muista, että olet syntynyt muslimina, ja luultavasti kiinnostuksesi on herännyt sen takia, koska haluat palata Islamiin, joka on joskus ollut uskontosi. Neuvon sinua ottamaan vastaan Allahin antaman ohjauksen sinulle, jotta menestyisit tässä ja tuonpuoleisessa elämässä :)

Islamin uskonnon harjoittaminen ei ole niin vaikea,kuin kuvittelet. alku voi olla vaikeaa, mutta pikkuhiljaa opit harjoittamaan uskontoasi ja Allah antakoon sinulle voimaa ja kärsivällisyyttä!
Maa Hei 24, 2006 1:02 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ummuyusuf

Ma'sha Allaah olet kiinnostunut ja kuulostat aika varmalta että olet jo päätöksesi tehnyt. Allaah selvästi sinua johdattaa. Alhamdulillaah. On monia teitä Allahin luokse. Sinä varmasti löydät omasi, joka tulee luonnostaan. Älä viivyttele shahadan tekemisessä, sillä niinkuin tiedät kuolemaa ei voi tietää. Ketään ihmistä ei tule pelätä sillä hän ei tule sinun ja Allahin väliin. Omaa perhettä tietenkin kuuluu kunnioittaa ja kuunnella aina siihen asti kun se ei mene islamia vastaan. Kuten edellä olevista vastauksista tulikin jo ilmi.

Itselläni kääntyminen oli luonnollinen prosessi, jo lapsena tutustuneena rukoukseen ja islamilaiseen maailmaan tuli naapurin sekä ulkomailla asumisen kautta. Ja näin vanhemmillenikaan se ei ollut tuntematon käsite, mutta myöhemmin kun islamin harjottamiseni vahvistui, keskustelut kääntyivät syvemmälle ja intensiivisemmälle tasolle kuin vain se että mitä kannan päälläni. Ja tämä on vienyt noin 10 vuotta aikaa. Joillakin se kuitenkin on lyhyemmän ajan sisällä tapahtunut, alhamdulillaah, itsestä tämä kaiketi riippuu miten paljon ja kuinka hyvin vanhemmat vastaanottavat tietoa tai kuinka hyvin sitä osaa tehdä dawaa.

Suosittelen että jos et ole vielä tutustunut muslimiveljiin niin koita hakeutua heidän seuraan, he varmasti osaavat antaa "vertaistukea" ja muutenkin neuvoa yksinkertaisimmissakin asioissa. Suomalaisiakin veljiä alkaa olemaan masha Allaah kuin sieniä sateella ja heitäkin täältä löytää.

Kerrothan meille sitten ja kun olet shahadan tehnyt! Allaah sinut johdattakoon meidän pariin mahdollisimman pian.Aamin.

Maa Hei 24, 2006 4:54 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ismail_Fi

Salaam aleikum, veli Tommi

Alhamdulillah. Jumala johdattaa totuuteen kenet haluaa. Minä palasin Islamiin sanomalla uskontunnustuksen Munkkiniemen moskeijassa perjantairukouksessa yli kaksi vuotta sitten. Tätä edelsi 3-4 vuoden ajanjakso jonka aikana opiskelujeni ohella luin Koraanin käännöksiä ja opiskelin uskontoa internetistä, kunnes olin varma halustani aloittaa uskonnon harjoittaminen käytännössä. En ollut ennen tuota moskeijakäyntiä varsinaisesti tavannut ketään uskontoa harjoittavaa ja moskeijalla veljet hämmästelivätkin, olinko todellakin itse tullut tähän päätökseen ilman muslimiystävien vaikutusta.

Meitä suomalaisia veljiä on jo paljon täällä pääkaupunkiseudulla ja erilaisista taustoista lähtöisin. Suurin osa on 20-30 vuotiaita, mutta joukossa on myös tätä nuorempia ja vanhempia ja useimmat ovat palanneet Islamiin 2000-luvulla.

Alhamdulillah, Allah on antanut minulle pelkästään hyvää tässä elämässä uskontunnustuksen jälkeen, enkä ole menettänyt mitään aiempaan verrattuna, mutta paras palkka tulee vasta Tuomiopäivänä. Tuomiopäivänä kärsivälliset, rohkeat, totuudessa eläneet ja Jumalaan turvanneet palkitaan Paratiisilla ja tietämättömyydessä, epätoivossa ja materialismissa eläneet ihmisiin turvannneet ja nöyryytetyt palkitaan oikeudenmukaisesti Tulella. Rukoilemme Jumalaa, jotta kuuluisimme oikeudenmukaisten ja hyvätapaisten Paratiisin asukkaiden joukkoon.

Aiemmin ketjussa joku taisi jo mainitakin, mutta kun sielu on palaamassa
Islamin piiriin, niin ihmisen perivihollinen Shaytaan tekee kaikkensa estääkseen häntä asettamalla tekosyitä ja pelkoja sydämeen. Näin käy kaikille meille. Jälkeenpäin katsottuna naurattaa omalta osalta, mutta tietää että saman taistelun kanssa painivat monet muutkin. Jumala johdattakoon kaikkia rohkeita totuuden etsijöitä.

Lähetä sähköpostia, niin annan omat yhteystietoni.

Parhain terveisin
Jukka Ismail

ismail_fi@yahoo.co.uk
Tii Hei 25, 2006 8:54 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Yunus

Alhamdulillah! Minä olen todella iloinen sinun puolestasi sen vuoksi, että olet päättänyt palata islamiin. Jos sinulla vain on mahdollisuus lausua shahada, niin tee se mahdollisimman pian. Et varmasti tule katumaan. Käytä pieni hetki miettiäksesi sitä, kuinka Armelias Jumala on ollut sinulle johdattaessaan sinut islamiin. Jumala on antanut sinulle mahdollisuuden palata islamiin, oikealle tielle. Katso kaikkia niitä ihmisiä, joille Jumala ei ole suonut johdatustaan - he saattavat näyttää onnellisilta tässä maailmassa, ja he luulevat, että tämä maailma on kaikki kaikessa, mutta kuinka väärässä he ovatkaan! Veli hyvä, käytä hetki jos toinenkin miettiäksesi sitä, kuinka kaunis paikka Paratiisi on. Kaikki tämän maailman kauneus kalpenee Paratiisin kauneuden rinnalla. Tämä maailma ei ole mitään verrattuna siihen, mikä uskovia odottaa kuoleman jälkeen. Eikö siis ole järkevintä asettaa määränpääkseen Paratiisi? Täytyy myös muistaa, että yhtä hyvin kuin olemme tulleet johdatetuiksi, voimme myös tulla eksytetyiksi. Meidän täytyy rukoilla Jumalaa, että Hän pitäisi meitä oikealla tiellä, että emme joutuisi harhaan.

Veli, jos sinä sydämessäsi tiedät, että ei ole olemassa mitään muuta palvomisen arvoista kuin yksin Allah ja että Muhammad on Hänen lähettiläänsä, niin silloin sinä olet muslimi. Kun ymmärrät tämän asian, niin silloin sinun tiesi muslimina alkaa! Minä haluan sanoa sinulle, hyvä veli, että sinä olet meille kaikille veljille ja siskoille todella rakas, koska Jumala on johdattanut sinut islamin pariin. Sinä olet minun veljeni islamissa ja minä olen sinun veljesi islamissa. Ja varmasti kaikki ovat valmiita auttamaan sinua tielläsi. Veljiä alkaa olla jo paljon, ja meitä alkaa tulla jo muualtakin kuin pääkaupunkiseudulta. Minäkin palasin islamiin, vaikka asun täällä pikkupaikkakunnalla ilman muita muslimeita. Minä todella toivon, että sinä pysyt vahvana uskossasi. Voit kysyä minulta ja muilta veljiltä ihan mitä tahansa sinun mieltäsi sitten askarruttaakaan.

Jumalan armoa ja siunausta sinulle veli!

Yunus

Viimeinen muokkaaja, Yunus pvm Sun Mar 18, 2007 9:28 pm, muokattu 1 kertaa
Tii Hei 25, 2006 2:50 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aimas

Salam Aleikum, veli!

Masha Allah, Allah on johdattamassa sinua! Olen iloinen puolestasi ja muistan vieläkin, kuinka upealta tuntui kohdallani heti Shahadan lausumiseni jälkeen, vajaat kymmenen vuotta sitten.
Kävelin silloisesta Forumin moskeijasta Helsingissä kotiini parin kilometrin pähän ikäänkuin leijaillen, minulle vanhemmat veljet sanoivat, että olin saanut vanhat syntini anteeksi ja siltä tuntui todella.

Minusta tuntui, kuin Allah olisi antanut armon minulle entisyydestä. Siksi en muistele aikaani ennen, sillä kaikki, mikä oli ennen Shahadaa, oli aiempaa elämääni.
Toivottavasti ilmaisin tämän oikein!

Olen myös täällä päätteeni ääressä henkisenä tukenasi ratkaisussasi, olen itse yli viisikymppinen veli, joka nauttii elämästä muslimina.

Ws.
Tii Hei 25, 2006 9:56 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomppa

Lähetä Kaunis kiitos! Vastaa lainaamalla viestiä
Tervehdys!

Olen sanoinkuvaamattoman kiitollinen osoittamastanne tuesta ja ymmärryksestänne. En voi teitä kylliksi kiittää, toivon vain, että voin joskus korvata suuren apunne ja rohkaisevat sananne.

Suomennetun koraanin lukeminen ja sen tekstien suuri viisaus ja täydellinen loogisuus on nyt sinetöinyt päätökseni.
Olen nyt vakaasti päättänyt palata Islamiin ja aion lausua shahada:in ensi tilassa ja haluaisinkin kysyä, onko olemassa jotain tiettyä päivää tai hetkeä, jolloin se tulisi lausua. Itse olin ajatellut lausua sen Moskeijassa, joka sijaitsee lähellä Hietalahden toria (osoite: Lönnrotin katu 22, ellen aivan väärin muista), mutta töiden takia se voi osoittautua vaikeaksi esimerkiksi perjantai rukouksessa. Ehdotuksia?

Lisäksi haluaisin kysyä muutamia asioita koskien Islamia ja toivoisin, että voisitte vastata ainakin osaan niistä, mikäli teiltä suinkin liikenee aikaa.

1. Olen lukenut, että ennen shahadan:in lausumista, minun tulisi käydä ns. puhdistavassa kylvyssä. Pitääkö tämä paikkansa? Itselläni ei ole ammetta ja kysyisinkin miten silloin tulisi menetellä, jos kylpy tulee kysymykseen?

2. Mikä olisi sopivin tapa tervehtiä muslimi veljiäni ja sisariani, joita tapaan päivittäin esimerkiksi koulussa? He eivät tiedä Islamiin palaamisestani, enkä haluaisi, että he luulevat minun pilkkaavan heitä käyttämällä muslimi tervehdyksiä, sillä tiedän tapauksia, joissa kouluni kristityt oppilaat (typerät sellaiset) hörähtävät jotain kuten: Alluha Akubar!(naurua tirskuen), aina kun he ohittavat erään muslimi sisaren. Se on äärimmäisen tyhmää, enkä halua antaa sellaista vaikutelmaa itsestäni, edes vahingossa.

3. Olen päätoiminen opiskelija ja haluaisinkin tietää, onko minulla oikeus poistua esim. kesken oppitunnin rukoilemaan jos rukoushetki osuu keskelle tuntia?

4. Minun tiettävästi tulee erota kirkosta ja sen aionkin tehdä, mutta mille/minne (viranomaiselle) minun tulisi ilmoittaa muslimiksi kääntymisestäni? Olen ymmärtänyt, että se helpottaa esim. pyhiinvaellus matkoja?

Siinä oli nyt muutama kysymys, toivottavasti kerkeätte jossain vaiheessa vastata. Kiitos vielä kerran tuestanne.

Terveisin,

Tommi
Kes Hei 26, 2006 9:21 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ummuyusuf

Ma'sha Allaah, shahadan tekemiseen et tarvitse ketään todistajaa, Allaah yksin siihen riittää. Mutta toki jos haluat sille virallisesti todistajat niin voit marssia suoraa päätä moskeijaan ja tehdä sen saman tien. Ei tarvitse olla mikään erityinen päivä tai hetki. Jokainen hetki on oikea. Allahu Akbar!

Kylpy ei tarkoita sanan mukaisesti kylpyammetta vaan yleisesti koko suihkua jossa kaikki ruumiin osat kastuvat. Toiset tekevät sen niin että ensiksi kastelet pääsi kolme kertaa ja sen jälkeen normaalin wudu (kolme kertaa kädet ranteisiin asti, aina oikea ensin, kolme kertaa nenä, kolme kertaa kasvot otsasta leukaan, korvasta korvaan, kolme kertaa molemmat kädet kyynerpäihin asti, oikea taas ensin, ja sen jälkeen pyyhit hiukset edestä taakse aina niskan hiusrajaan asti ja takaisin, ja sitten korvat kerran, etusormi korvaan kiertämään kaikki sen kieumurat ja peukalo samanaikasesti pyyhkii takaosan, lopuksi jalat aina nilkkaan asti, varpaanvälit mukaan lukien). Jalat jätetään tässä pesussa kuitenkin viimeiseksi ja vasta ghush (koko pesun) lopuksi siis. eli,,toivottavasti ei liian sekava tämä selitys. Eli nyt jatkat sitten pesemällä itsesi oikean puolen vartalostasi, jokaisen mutkan ja puolen ja sitten vasen, ja lopuksi jalat kuten mainitsin. Muista napa.

Ennen pesua teet niyan, aikomuksen puhdistautua Allahin vuoksi. Ja lopuksi poistut vessatiloista ja todistat että ei ole muuta Jumalaa kuin Allaah ja Profeetta Muhammad on hänen sanansaattaja: Ashadu anlää iläähä illallaah wa ashadu anna Muhammadan rasuulullaah. Tämä tekee sinusta jo muslimin kun lausut nämä sanat.

Koulussa ja muualla kun tapaat muslimeita oikea tapa tervehtiä on sanomalla as salaamu aleikum, eli Allahin rauha olkoon kanssasi. Jos joku sinulle sanoo näin sinun tulee vastata wa aleikum salaam. eli myös sinun kanssasi.

Muista että aina tulee olemaan ihmisiä jotka meitä mollaavat. Paras tapa kuitenkin on että et ota kuuleviin korviisi niitä koska saat itsellesi vaan pahemman olon ja heille paremman olon kuin huomaa häriön vaikutuksen. Tietenkin on asioita johon kuuluukin reagoida mutta ensisijaisesti kannattaa ottaa rauhallisesti.

Rukoukset tulee suorittaa aina mahdollisimman täsmällisesti, mutta niiden välillä on liukuma-aika joiden välissä se voi suorittaa. Jos sinulla on mahdollisuus ja siitä ei koidu ylitsepääsemättömiä ongelmia niin toki voi poistua (itse poistuin ja ei tullut ongelmia) mutta yleensä välituntikin on aika pitkä jolloin rukouksen voi suorittaa. Allaah tehköön tämän sinulle helpoksi. Aamin.

Joihinkin moskeijoihin voit tehdä virallisen ilmottautumisen yhdistysrekisteriin ja näitä muistaakseni on Rabitan (juuri se Lönkan moskeija) sekä Pasilan moskeija os, veturikuja tai katu. Toki se että mitä enemmän rekisteroityja muslimeita, sitä helpompaa olisi ajaa muslimien asioita täällä Suomessa kuten hautapaikkojen saaminen jne.

Ma'sha Allaah! Laita viesti kun shahada on tehty! Hienoa, että ummah kasvaa! Allahu akbar!

Kes Hei 26, 2006 12:04 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lamppu erämaassa

Koska sinä et ehkä ole vielä tuota edellistä tapaa opetellut ja olet alussa, on ihan riittävää, että menet vain suihkuun ja varmistat että jokainen paikka kastuu. Koeta kastella pää niin, että vesi menee hiusten läpi päänahkaankin asti. Tee aikomus peseytyä Islamiin astumisen vuoksi juuri ennen suihkua...siinä se, insha-allah.
Kes Hei 26, 2006 5:12 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomppa

Aion käydä lausumassa shahadanin hieman ennen kuin koulut alkavat, tiedän ettei sitä tulisi hirveästi viivytellä, mutta tuolloin sen lausuminen on minulle helpointa/sopivinta ajan kannalta katsoen, teen nimittäin vuorotyötä, jossa ajan löytäminen on enemmän kuin vaikeaa. Jos tarkan päivämäärän voin antaa, sen on sunnuntaina 13.8.
Maa Hei 31, 2006 8:40 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomppa

Wa salam aleikum!

Lausuin shahadanin sunnuntaina 13.8.2006. Olen nyt siis vihdoin päässyt veljeksenne ja olen valmis aloittamaan uuden elämäni muslimina.

Kiitos vielä tuestanne ja neuvoistanne.

Tommi
Maa Elo 14, 2006 11:41 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Umm-Ya3quub

Mashallaah!

Uskonnossa ei ole mitään pakkoa, oikea tie on selvästi erotettu harhateistä, ja se, joka hylkää saatanan ja uskoo Jumalaan, hän pitää kiinni mitä lujimmasta kädensijasta, joka ei murru. Jumalahan on kuuleva, tietävä [2:256]

Allaah sinua siunatkoon. Onneksi olkoon veli.

Kun palvelijana sinulta kysyvät jotakin Minusta, olen totisesti lähellä; Minä kuulen anovaisen rukouksen, kun hän huutaa Minua avukseen. Niin kuulkoot hekin Minun kutsuni ja luottakoot Minuun, jotta he seuraisivat oikeata Johdatusta.(2:186)

Maa Elo 14, 2006 11:07 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AminaL842

Masha Allah. Alhamdulillaah!

As-salamu alaikum veli!

Ylistys Allahille siitä, että Hän johdatti sinutkin oikealle tielle!
Muistan vielä itseni neljä vuotta sitten, kun palasin islamiin ollessani 18-vuotias, juuri niinkuin sinäkin. Silloin sitä tunsi itsensä niin tyhmäksi ja tietämättömäksi, että halusi oppia kaiken kerralla. Aika kyllä opetti nöyrtymään. Älä siis pelkää, ota askel kerrallaan lähemmäs Oikeaa Tietä. Vähitellen opit perusasiat, sitten voit alkaa syventämään tietojasi.

Oma hölmöyteni alussa oli juuri se, että ajattelin olevani "liian huono" muslimiksi. Tuntui etten uskalla edes rukousta tehdä, koska pelkäsin tekeväni sata virhettä. En ymmärtänyt, että tekemällä parhaansa mukaan samalla pyrkien oikeaan, tekee oikein. Ei meille lasketa synniksi semmoista, mitä emme tiedä.

Ehkä sinulla ei ole samanlaisia kokemuksia, mutta halusin vaan sanoa, että et ole yksin ajatustesi ja pelkojesi kanssa. Jos jokin mietityttää, veljet varmasti auttavat sinua, sillä olethan nyt osa perhettämme!

wa salam, Amina

~`Abdullah bin `Umar (ra) kertoi: "Kerran Profeetta (saas) johti meitä `Isha rukouksessa, elämänsä viimeisten päivien aikana, ja lopetettuaan rukouksen hän sanoi: Tajuatteko tämän yön tärkeyden? Ei kukaan tänä yönä maan päällä olevista elä sadan vuoden täytyttyä tästä yöstä."~
Tor Elo 17, 2006 1:31 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Zlatan

Kirjoitan itse tähän otsikkoon, sillä olen hiukan samanalaisessa tilanteessa kuin Tomppa.

Olen ollut kiinnostunut Islamista noin vuoden verran. Olen lueskellut Koraania (kerran olen sen lukenut läpi, nyt toinen kerta menossa) ja muutenkin yrittänyt perehtyä uskoon mahdollisimman paljon.

Välillä tuntuu, että haluaisin mennä lausumaan uskontunnustuksen heti, välillä taas on hetkiä jolloin tuntuu, että pitäisi vielä odottaa. Ehkä ei kuitenkaan pitäisi kiirehtiä, sillä haluan olla varma että teen oikein (tiedän että on oikein palata Islamiin, mutta kuitenkin).

Olen keskustellut paljon erään nettiystäväni kanssa, joka on palannut Islamiin vuosi sitten. Häneltä olen saanut todella paljon tukea ja inspiraatiota.

Minuakin arveluuttaa ystävieni ja sukulaisteni suhtautuminen. Uskon, että ystäväni pitävät minua samana vanhana kuin ennenkin, mutta etenkin tyttöystävän suhtautuminen arveluuttaa. Hän pitää uskonpuheitani tyhjänpäiväisenä eikä usko, että olen tosissani miettinyt asiaa.

Olen myös miettinyt sitä, että osaanko ruveta elämään niin kurinalaista elämää, että onnistuisin rukoilemaan viisi kertaa päivässä, paastoamaan, pidättäytymään alkoholista jne. Kuitenkin musta on ollut aina kivaa istua iltaa vaikka tyttöystävän kanssa ja ottaa pari lasia viiniä. Tiedän, että mun pitää luopua paheista kun palaan Islamiin, ehkä se mua vielä pidättelee, mene ja tiedä.

Kuitenkin, Kiitän Jumalaa siitä, että olen päässyt jo tähän asti uskossani, vielä pitäisi ottaa vaan se viimeinen askel.
Sun Syy 17, 2006 5:35 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa