Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Mieluisin duaa-rukouksesi

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Hadith galleria Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Mieluisin duaa-rukouksesi
Kirjoittaja Viesti
ummusuraqah
Vieras

Lähetä Mieluisin duaa-rukouksesi Vastaa lainaamalla viestiä
assalaamu aleykum wa rahmatullaah

Mikä on mieluisin, kaunein koskaan kuulemasi tai lukemasi duaa-rukous? insha Allaah jos jaksaisit vielä laittaa sen perään onko kyseinen duaa saheeh, me kaikki hyötyisimme siitä, insha a Allaah.

Minun on du'a, jonka voi lukea jos herää yöllä (Saheeh al Bukhari):

"Allaahummaa ij'al fii qalbi nuuran, wa fii basari nuuran wa fii sam'i nuuran, wa an yoomini nuuran, wa an yasaari nuuran, wa fauqi nuuran wa tahtii nuuran wa amami nuuran wa khalfi nuuran , waj'al lii nuuran"

"Oi Allaah, anna minun sydämeeni valoa, ja katseeseeni valoa, ja minun kuulooni valoa, ja anna minun oikealle puolelleni valoa, ja anna minun vasemmalle puolelleni valoa, ja anna minun yläpuolelleni valoa, ja anna minun alleni valoa, ja anna minun eteeni valoa ja anna minun taakseni valoa, ja anna minulle valoa ."

Tii Kes 14, 2005 1:12 pm
ummuyusuf

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Ma'sha Allaah! Ihana. Liitän kohta omani perään insha Allaah!
Tii Kes 14, 2005 3:59 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stygiofobia

Se dua mikä sanotaan kun astutaan kotoa ulos.
Bismillaahi tawakkaltu 'alallaahi wa laa hawla wa laa kuwwata illaa billaa.
Allahin nimeen, asetan luottamukseni Allahiin eikä kenelläkään ole valtaa taikka voimaa paitsi Allahilla. (karkea englanninnoksen suomennos)

Kaunis duaa joka ilmaisee selkeästi millaisella asenteella muslimit suhtautuvat Allahiin. Tawakkul, eli luottamus on muutenkin tärkeä aihe, josta toivoisi jonkinlaista viksua artikkelia...

Tor Kes 16, 2005 12:52 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ummusuraqah
Vieras

jazakAllaahu khayran muistutuksesta.

Hakusanoilla ei löytynyt muuta kuin tämä:

http://www.islamtieto.com/viewtopic.php?t=330
Tor Kes 16, 2005 7:51 am
malaika

"Se dua mikä sanotaan kun astutaan kotoa ulos.
Bismillaahi tawakkaltu 'alallaahi wa laa hawla wa laa kuwwata illaa billaa.
Allahin nimeen, asetan luottamukseni Allahiin eikä kenelläkään ole valtaa taikka voimaa paitsi Allahilla"
hei saisinko taman viella englanniksi ?? :)
Tor Kes 16, 2005 12:59 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
stygiofobia

Juu tottakai.
Nämä englannninnoksen suomennoksen väännöksen käännökset ovat toisinaan hieman hassuja, joten on syytä palata alkulähteille niin pitkälle kuin vain omat kyvyt antavat myöten. Arabiaksi tuon nakuttelu ei oikein meinaa onnistua kun ei ole arabinäppistä. :(

"In the name of allaah, I place my trust in Allaah, and there is no might nor power except with Allaah."

Tor Kes 16, 2005 1:18 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
malaika

kiitos :)
Tor Kes 16, 2005 3:30 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ummuyusuf

Yaa hayyul ya qayyuum, bi rahmatika asta'ghiithu aslih lii sha'nii kullahu wa laa takilnii ilaa nafsii tarfata 'ayn.

Meniköhän transliterointi oikein? Joka tapauksessa käännös jotenkin näin :

'O Ever Living, O Self-Subsisting and Supporter of all, by Your mercy I seek assistance, rectify for me all of my affairs and do not leave me to myself, even for the blink of an eye.'

'Oi Elävä, Oi Ikuinen ja kaikkien Tukija, Sinun armostasi haen apua, korjaa minulle kaikki minun asiani ja älä jätä minua itseni varaan, ei edes silmänräpäykseksi.'

Aika huono vapaa käännös, insha Allaah ei sisällä jättivirheitä!

Tor Kes 16, 2005 4:22 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Haidar

Lähetä Tawassul Vastaa lainaamalla viestiä
'Uthman ibn Hunaifin (Jumala olkoon häneen tyytyväinen) opettama dua:

"Jumala, minä pyydän sinua ja käännyn sinun puoleesi profeettasi Muhammedin, armon profeetan kautta. Oi Muhammed! Käännyn sinun kauttasi Herraani kohti tässä asiassa (rukoilija mainitsee tarpeensa), jotta se toteutuisi. Jumala, tee hänestä puolestapuhujani!"

Maa Tou 01, 2006 7:28 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Haidar

Lähetä Huomio! Vastaa lainaamalla viestiä
Tulkoon selväksi, että Jumalan lähettiläs opetti edellisen duan sokealle miehelle ja käski hänen rukoilla kaksi rak'aa. Näin tehtyään sokea sai näkönsä takaisin. 'Uthman ibn Hunaif puolestaan opetti duan miehelle, jolla oli asiaa kalifi 'Uthmanille (Jumalan lähettiläs oli jo kuollut). Hadith on aito, ja sen on merkinnyt muistiin at-Tabaraani.

Kes Tou 03, 2006 7:40 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Hadith galleria Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa