Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Tervetuloa

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Tervetuloa
Kirjoittaja Viesti
ummuyusuf

Lähetä Tervetuloa Vastaa lainaamalla viestiä
Kaikki ylistys Allahille, maailmojen Herralle ja rauha sekä siunaukset Hänen palvelijallensa ja Hänen Lähettiläällensä meidän profeetallemme ja lähettiläällemme Muhammedille ja hänen perheelleen ja seuralaisilleen ja niille, jotka seuraavat häntä tuomioon asti.

Tällä palstalla julkaistaan ainoastaan KORAANIA ja SUNNAA tukevia keskusteluja, sekä vilpittömästi tietoa etsivien kysymyksiä.

Mitkään yksittäiset ryhmittymät eivät tule julkaisemaan ja julistamaan sanaansa tällä sivustolla, eikä myöskään tahallisesti riitaa haastavien sekä loukkaavien kommentteja tulla julkaisemaan.

"Tänä päivänä Minä olen saattanut täydelliseksi teidän uskontonne ja sallinut suosioni tulla teidän osaksenne, olen armossani antanut Islamin teidän uskonnoksenne. " (Surah al-Maaidah 5:3)

"Te, jotka uskotte, totelkaa Allahia ja totelkaa Sanansaattajaa ja niitä teidän keskuudessanne, joilla on arvovalta. jos kiistelette jostakin, niin alistakaa se Allahin ja Hänen Sanansaatajansa ratkaistavaksi, jos todellakin uskotte Allahiin ja Viimeiseen päivään. Tämä on parasta teille ja edullisintakin. (Surah an-Nisaa 4:59)

"Sano: Jos te rakastatte Allahia, niin seuratkaa minua, ja Allah on rakastava teitä ja antava anteeksi teille syntinne, sillä Allah on Sääliväinen ja Laupias. Sano: Totelkaa Allahia ja Sanansaattajaa! Sillä jos käännytte pois, niin tietäkää, että Allah totisesti ei rakasta uskottomia." (Surah ali Imran 3:31-32)

"Allahin Sanansaattaja on teille todella erinomainen esikuva, jokaiselle, joka luottaa Allahiin, uskoo Viimeiseen Päivään ja alinomaa muistaa Allahia." (Surah al-Ahzaab 33:21)

"Kuka valitsee tiedon etsimisen polun, Allaah tekee hänelle helpoksi tien Paratiisiin." (Saheeh Muslim)

Profeetta sanoi: "Hän joka kääntyy pois minun Sunnastani ei ole minusta." (Sahih al-Bukhari ja Muslim)

Abu Hurayrah sanoi, että Allahin Sanansaattaja sanoi: "Kaikki Ummastani tulee astumaan Paratiisiin paitsi he, jotka kieltäytyvät." Me sanoimme: "Ketkä tulevat kieltäytymään?" Hän vastasi: "Kukahyvänsä tottelee minua tulee astumaan Paratiisiin ja kukahyvänsä on minulle tottelematon on kieltäytynyt." (Sahih al-Bukhari)

"Kaikkein totuudenmukaisin puhe on Allahin puhe, se on Allahin Kirja, ja paras johdatus on Muhammadin johdatus. Kaikista asioista pahimpia ovat uudet asiat ja jokainen uusi asia on uudistus, ja jokainen uudistus on harhaan johtamista, ja jokainen harhaan johtaminen johtaa Helvettiin." (Sahih Muslim)

Allahin Sanansaattajan on kerrottu sanoneen: "Pysy Sunnassani ja oikeuden johdatettujen Kalifeiden Sunnassa minun jälkeeni, tarraudu siihen kulmahampaallasi ja varo uusia asioita, silla jokainen uudistus on harhaan johtamista." (Kerännyt Ahmad, Dawud at-Tirmidhi, Ibn Maajah ja muut, al-Albaani sanoo että Hadith on Sahih)
Lopuksi toivotamme kaikki näitä todisteita kunnioittavat ihmiset tervetulleiksi keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksiaan.

Wa salaamu aleikum wa rahmatullaahi wa barakaatuh.
Ummu Yusuf
Tor Syy 16, 2004 11:06 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa