Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Islamin opetuksesta Tampereella

 
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islamin vastainen sota, Guantanamo ja salaiset kidustusvankilat Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Islamin opetuksesta Tampereella
Kirjoittaja Viesti
Abdullah Rintala



Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 468

Lähetä Islamin opetuksesta Tampereella Vastaa lainaamalla viestiä

***
Islaminvastaista inkvisitiota Tampereella

Bara'

Tamperelainen Aamulehti jatkaa Islaminvastaista inkvisitiotaan julkaisemalla otsikolla "Puheenaihe: Islamin opetusta korjattava", julkaistu Aamulehden verkossa tänään, 26. elokuuta 2013 kello 7:04.

Artikkelin kirjoittajaa ei mainita nimeltä, mikä on toimituksellinen jippo luoda kuvaa "henkensä uhalla toimivasta toimittajasta".

Kirjoittajasta kuitenkin todetaan, että hän on "Kirjoittaja on VTM sekä filosofian, et:n, islamin ja buddhalaisuuden opettaja". VTM tarkoittaa "valtiotieteiden maisteria" ja kuten kirjoituksestaan näkyy, hänellä on kaikki edelletykset puhua kuin olisi tietävinään mistään mitään.

Kirjoituksen aloituksessa valtiotieteiden maisteri toteaa näin:


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Tampereen kaupungissa on tietoisesti jätetty islamin opetuksessa noudattamatta opetussuunnitelmaa useita vuosia. Tehtävään valitut epäpätevät opettajat ovat saaneet johtajien ja rehtorien tietäen jättää opettamatta esimerkiksi maailmanuskonnot, islamin monimuotoisuuden ja monikulttuurisuuden, Koraanin sisällön suomeksi, sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asiat.


Eli Islamin opetus on laiminlyöty silloin, kun siellä ei ole opetettu maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta, monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asiat

On vaikea ymmärtää, miksi Islamin oppitunnilla pitäisi opettaa jotain muuta kuin Islamia. Ilmeisesti ymmärtäminen vaatii erikseen "valtiotieteiden maisterin" tutkinnon.

On kiinnostavaa, että on erikseen opetussuunnitelma, jonka noudattamatta jättäminen tarkoittaa sitä, että Islamin oppitunnilla opetetaankin maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta, monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asioita.

Lisäksi "valtiotieteiden maisterin" mukaan "epäpätevät opettajat ovat saaneet johtajien ja rehtorien tietäen jättää opettamatta" nämä "valtiotieteiden maisterin" listaamat viisi peruspilaria, joita "valtiotieteiden maisterin mukaan" Islamin pitäisi opettaa (eli maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta, monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomesssa asuvien vähemmistöjen asioita. Muuten jättää noudattamatta opetussuunnitelmaa.

Todennäköisesti johtajat ja rehtorit ovat "valtiotieteiden maisterin" vastaisesti ymmärtäneet, että nimenomaan Islamin oppitunnilla opetetaan nimenomaan Islamia, eikä maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta, monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asioita.

Nyt tuleekin "valtiotieteiden maisteri" meille ja johtajille sekä rehtoreille kertomaan, että Islamin oppitunnilla pitäisi opettaakin maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta, monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa asuvien vähemmistöjen asioita.

Sen jälkeen:


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Oppilaita ei myöskään ole opetettu keskustelemaan asioista, vaan he ovat hyvin epävarmoja, minkä he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä.


Keskustelemaan mistä asioista oppilaita ei ole opetettu keskustelemaan? Kun "ei ole opetettu keskustelemaan asioista (mikä tietenkin koskee "valtiotieteiden maisterin" mukaan nimenomaan Islamista "keskustelemista", niin on "epävarma", mikä myös "osoitetaan varsin aggressiivisella käytöksellä".

"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Epäpätevät opettajat pitävät koraanikoulua ja ovat aiemmin opettaneet myös rukoilua. Näistä kumpikaan ei kuulu koulun uskonnonopetukseen, mutta toimintaa ei ole estetty konfliktien pelossa.


Eli: "Valtiotieteiden maisterin, islamin ja buddhalaisuuden opettajan" mukaan rukoilu ja koraanikoulu eivät kuulu Islamin opetukseen. Sen sijaan -kun valtiotieteiden maisteri on- niin hänen tutkinnollaan ja pätevyydellään sille tarkoitetulla oppitunnilla -tässä tapauksessa Islamin oppitunnilla- on opetettava jotain muuta Islamia: Pitäisihän se nyt ilman "valtiotieteiden maisterin tutkintoakin" ymmärtää, että kun opetetaan Islamia, niin onkin opetettava maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita. Mitä siitäkään tulisi, kun oppitunnilla opetetaankin oppitunnin aihetta eikä opetussuunnitelmaa, jossa Islamin opetussuunnitelmassa pitääkin opettaa maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita.

"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Vuosien valvonnan ja opetuksen tason laiminlyönnin pitäisi tänä vuonna loppua. Suurin osa muslimeista tietää, miten koulussa ollaan ja miten pitäisi opettaa.


Aha, juurihan "valtiotieteiden maisteri" kertoi, että oppilaat "ovat hyvin epävarmoja, minkä he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä". Jos oppilaat -"suurin osa muslimeista"- tietää, "miten koulussa ollaan ja miten pitäisi opettaa", niin miten se ei olisi ristiriidassa sen kanssa, että "he ovat myös hyvin epävarmoja, minkä he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä"?

Sen jälkeen "valtiotieteiden maisteri" tarjoaa "ratkaisun":


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Riittää, että ”löysän” antaminen lopetetaan, ja aletaan noudattaa Opetushallituksen asettamia määräyksiä. Riitely loppuu, kun ollaan puhtain jauhoin liikkeellä, ja aletaan ajaa lasten etua niin kuin koulussa pitäisi tehdä. Oma ego saa ottaa osumaa, koska ilman sitä ei tulla paremmaksi.


Eli "valtiotieteiden maisterin" mukaan riitely -ilman "valtiotieteiden maisteriahan" ei olisi sitä riitelyäkään- loppuu, kun aletaan noudattaa Opetushallituksen määräyksiä, joissa ilmeisesti Islamin oppitunnilla aletaan opettaa maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita sekä ilmeisesti pedagogisesti myöskin "keskustelemaan asioista", ettei oppilaista tulisi hyvin epävarmoja, jonka he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä. Onkohan tämäkin muistettu kirjata "opetussuunnitelmaan", "Opetushallituksen asettamien määräysten mukaisesti?"

Riitely loppuu, kun Islamin oppitunnilla opetetaankin Islamin sijasta maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita. Mitä muutakaan muslimioppilas voisi Islamin tunnilta vaatia? Pitäähän sitä nyt "suurimman osan muslimeista tietää", miten koulussa ollaan ja miten pitäisi opettaa", ja myös "opetettava keskustelemaan asioista", muuten heistä voi tulla "hyvin epävarmoja, minkä he myös osoittavat varsin aggressiivisella käytöksellä".

Eli kun muslimioppilas menee Islaminoppitunnille, niin hänelle opetetaankin maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita. Pitäähän hänen -mikäli kuuluu siihen etuoikeutettuun "suurimpaan osaan muslimeista" tietää, miten "koulussa ollaan ja miten pitäisi opettaa". Muuten hän voisi osoittaa epävarmuuttaan varsin aggressiivisella käytöksellä.

Eli "epävarmuutta" osoittavaa "aggressiivista käyttämistä" vältetään sillä, kun Islamin oppitunneilla opetetaan nimenomaan maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita.

En kyllä tule ymmärtämään, miten Islamin oppitunneilla esim. maailmanuskontojen opettaminen "lopettaa riitelyt, epävarmuuden ja sitä osoittavan aggressiivisen käyttäytymisen", kun oppilaille opetetaan opetussuunnitelman sekä Opetushallituksen määräysten mukaisesti jotain muuta kuin mikä on oppitunnin aihe?


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Oma ego saa ottaa osumaa, koska ilman sitä ei tulla paremmaksi.


Kenen ego tässä saa "osumaa": muslimioppilaan, opettajan vaiko johtajien ja rehtoreiden?

Mutta sen tiedämme, että "oman egon on saatava ottaa osumaa, koska ilman sitä ei tulla paremmaksi", sen sanomiseksi tarvitaan "valtiotieteiden maisterin" tutkinto.


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Laiminlyönti on aiheuttanut hämmennystä vanhemmissa. Olisi pitänyt heti alusta alkaen opetussuunnitelmien muuttuessa opettaa opettajat noudattamaan muuttuneita sääntöjä. Kun yksi islamin opettaja alkaa noudattaa opetussuunnitelmaa, ovat hämmennyksissä sellaiset vanhemmat, jotka ovat luulleet epäpätevien islamin opetusta oikeanlaiseksi.


Tarvitaan ilmeisesti jälleen "valtiotieteiden maisterin" tutkinto tullakseen ymmärtäneeksi, miten lainauksen ensimmäinen ja viimeinen lause eivät olisi ristiriidassa jälleen:

Siis, miten opetussuunnitelmaa laiminlyömällä on aiheutettu hämmennystä vanhemmissa, kun alkamalla noudattaa opetussuunnitelmaa ovat hämmennyksissä taasen vanhemmat?

Eihän sitä muuten "valtiotieteiden maisteriksi" pääsisikään.


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Epäpätevillä opettajilla ei ole ollut taitoja ja tietoja ymmärtää eurooppalaista ja suomalaista koulun tapaa ajatella. Tästä kärsivät eniten lapset. Heidän oikeuksiaan poljetaan rajusti, ja lapset syrjäytyvät yhteiskunnasta.


Tässä artikkelin vaiheessa "Valtiotieteiden maisteri" siirtyy oikein kunnolla ristiretkeläiseksi inkvisiittoriksi osoittaessaan, että nimenomaan silloin, kun "opettalla on taitoja ja tietoja ymmärtää eurooppalaista ja suomalaista koulun tapaa ajatella", niin nimenomaan silloin lapset "eivät kärsi", heidän oikeuksiaan "ei poljeta rajusti" (poljetaan siis, mutta ei "rajusti") ja lapset "syrjäytyvät yhteiskunnasta".

On se merkittävää se Islamin opetus, kun kerran pari viikossa tapahtuva opetus -"opetussuunnitelmaa ja Opetushallituksen määräyksi laiminlyövä sellainen- johtaa väistämättä eittämättä ja vääjäämättä "lasten syrjäytymiseen yhteiskunnasta". Mutta ei hätää, "valtiotieteiden maisterilla" on ratkaisu: opetetaan lapsille Islamin[/] oppitunnilla [i]maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita sekä -mitä tosin "valtiotieteiden maisteri" ei mainitse kuuluvan "opetussuunnitelmaan" sekä "Opetushallituksen määräyksiin"- keskustelemaan asioista, ettei heistä tulisi "hyvin epävarmoja, minkä he myös ilmaisevat varsin aggressiivisella käyttäytymisellä". Muuten heidän "oikeuksiaan poljetaan rajusti" sekä he "syrjäytyvät yhteiskunnasta".

Ja mikä tähän "oikeuksien polkemiseen" ja "syrjäytymiseen yhteiskunnasta" on syynä? Ei hätää, tarvitaan "valtiotieteiden maisterin" tutkinto, jotta sen voi selittää:


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Syy on se, etteivät epäpätevät opettajat osaa selittää, millainen paikka Suomi on katsomuksellisesti elää. Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnoton ajattelu. Kumpaakaan ei ilman asianmukaista koulutusta voi selittää tasa-arvoisina katsomuksina islamin kanssa.


Eli, kun "epäpätevät opettajat" eivät osaa selittää, millainen paikka Suomi on katsomuksellisesti elää, lasten oikeuksia "poljetaan -ei vain vähän- vaan "rajusti", mistä tietenkin seuraa "yhteiskunnasta syrjäytyminen". Ja kun "epäpätevät opettajat" eivät osaa selittää, että Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnoton ajattelu, niin "lasten oikeuksia poljetaan nimenomaan "rajusti" ja lapset myös syrjäytyvät yhteiskunnasta". On se hyvä, että maahanmuuttajien pitää tulla Suomeen asti noudattamaan opetussuunnitelmaa ja Opetushallituksen määräyksiä saadakseen opetusta, millainen paikka Suomi on katsomuksellisesti elää ja että Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnotonkin ajattelu. Muutenhan heidän "oikeuksiaan poljettaisiin rajusti" ja he "syrjäytyisivät yhteiskunnasta." Tarvitaan siis "opetussuunnitelmaa ja Opetushallituksen määräyksiä", etteivät maahanmuuttajat syrjäytyisi omissa maissaan. On se hyvä, että maahanmuuttajia tulee Suomeen Islamin oppitunnille, muutenhan he olisivat jääneet kotimaihinsa "yhteiskunnasta syrjäytymään"!

"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Kumpaakaan [sitä millainen Suomi on katsomuksellisesti elää ja miten Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnotonkin ajattelu] ei ilman asianmukaista koulutusta voi selittää tasa-arvoisina katsomuksina islamin kanssa


Eli ensin Islamin opettajalle on "asianmukaisesti koulutettava", millainen Suomi on katsomuksellisesti elää ja Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnotonkin ajattelu, muuten hän on epäpätevä ja hänen opetuksensa Islamista johtaa sekä "lasten oikeuksien rajusti polkemiseen" sekä -mikä "oikeuksien "rajusti" polkemista ilmeisesti pahempaa" - lasten "syrjäytymiseen yhteiskunnasta". Oikeuksia saa ilmeisesti polkea "rajusti", kunhan ei vain "syrjäydy yhteiskunnasta".

Eihän sitä muuten "valtiotieteiden maisteriksi" pääsisikään.

Pitää ilmeisesti olla "valtiotieteiden maisteri" voidakseen ymmärtää, että miksi "Islamin opettajan" täytyy ensin saada "asianmukaista koulutusta" -eli tietämään, millainen maa Suomi on katsannollisesti elää ja miten Suomessa vallitsee niin kristillinen kuin uskonnotonkin ajattelu"- voidakseen opettaa Islamia? Onko tämäkin "Opetushallituksen" ja "opetusministeriön" määräyksiä? Ovatko sekä biologian että poikien liikunnanopettajakin -tai vaikka kone-ja sähköopin opettajakin- saanut tähän "asianmukaisen koulutuksen?"

Tarvitsee ilmeisesti olla oikein "valtiotieteiden maisteri", että mielipiteisiin kuuluville asioille pitäisi oikein järjestää "asianmukainen koulutus".

Eli, Islamin opettaja ei saa olla Suomesta kuin kahta mieltä: Hänen on oltava sitä mieltä -ja opetettava lapsille, etteivät nämä "syrjäytyisi yhteiskunnasta"- että Suomessa "vallitsee niin kristillinen kuin uskonnotonkin ajattelu ja kerrottava, millainen paikka Suomi on katsomuksellisesti elää. Tämähän ei "valtiotieteiden maisterin" mielestä tietenkään ole "oikeuksien rajua polkemista", eikä johda tietenkään "syrjäytymiseen yhteiskunnasta".

Ja miksi Islamin opettajan pitäisi opettaa opetussuunnitelman ja Opetushallituksen määräysten mukaisestiko?, että kristillinen ajattelu ja uskonnoton ajattelu ovat tasa-arvoisia näkemyksiä Islamin kanssa?

Opettaako evankelisluterilaisuuttakin opettava, että islamilainen ja uskonnoton ajattelu ovat kristinuskon kanssa tasa-arvoisia näkemyksiä? Vai opettaako muka biologian opettaja, että evoluutioteoria ja uskonnoton ajattelu ovat Islamin ja kristillisen ajattelun kanssa tasa-arvoisia näkemyksiä?

Mikähän haloo tulisi, jos opettaja kuka tahansa kyseenalaistaisi evoluutioteorian tai "häpäisisi" sen uskontojen kanssa tasa-arvoiseksi näkemykseksi. Kyllä tulisi meteli, miten "tieteellisesti todistettua rinnastetaan satuihin" ja miten "taas Suomi on rähmällään islaminuskoisten maahanmuttajien edessä kuin se oli rähmällään Neuvostoliittoon."

On se kumma, että aina uskonnot ovat niitä, joista "pitää keskustella ja kyseenalaistaa", mutta kyseenalaista evoluutioteoria, niin opettajasi suuttuu, heittää luokasta ulos ja antaa arvosanaksi hylätyn. Jos ainekokeessa kyseenalaistat evoluutiot tai rinnastat evoluution uskonnoksi muiden joukossa -eikun: "tasa-arvoiseksi näkemykseksi", niin saat hylätyn. Ainiin, silloinhan sinä et ole "noudattanut opetussuunnitelmaa" etkä "Opetushallituksen määräyksiä", ja silloin kun kehtaat kyseenalaistaa evoluution, syrjäydyt yhteiskunnasta aivan varmasti. "Opetuksella keskustelemaan asioista" ei taida silloin olla minkäänlaista puoltavaa argumenttia.

Lisää "Valtiotieteiden maisterin" inkivisiittoriksi ryhtymistä:


Lainaus:
Uskonnonvapautta ei ole kerrottu islamia opiskeleville lapsille, vaikka siihen on virkavelvollisuus.


Miksi nimenomaan Islamin opettajalla on virkavelvollisuus kertoa Islamia opiskeleville lapsille uskonnonvapaudesta?

Kertooko biologian evoluutioteorian opettajakin virkavelvollisuutenaan, että lapsilla on uskonnonvapaus uskoa kristinuskoon ja oikeus myös kyseenalaistaa evoluutioteoria?

Se, että "valtiotieteiden maisteri" vaatii Islamia opettavalla olevan virkavelvollisuus kertoa nimenomaan Islamia opiskeleville lapsille, että on uskonnonvapaus, ei tietenkään ole "valtiotieteiden maisterin[/i] mukaan oikeuksien rajua polkemista, vaan virkavelvollisuus. Jostain kumman syystä nimenomaan Islamin opettajalle ei ole vapautta omiin mielipiteisiinsä eikä edes oikeutta opettaa omaan uskontoaan, koska hänen on opetettava "maailmanuskontoja" sekä "uskonnonvapautta". Miksi "Valtiotieteiden maisteri" on nimenomaan huolissaan islamia opiskelevien lasten "uskonnonvapaudesta?"

Näin hankalaa se, että Suomen lainsäädännössä on vapaus valita oma uskontonsa on "valtiotieteiden maisterille", että hänen on "poljettava rajusti lasten oikeuksia" ja pakotettava islamia opiskeleville lapsille nimenomaan uskonnonvapautta. Ilmeisesti se, että Islamia opiskellaan on liian kova pala suomalaisessa lainsäädännössä -sekä opetuslaissa määrättynä oikeutena lapsen saada oman uskontonsa mukaista opetusta, että "valtiotieteiden maisterin[/i] on koko ajan muistutettava islamia opiskeleville lapsille uskonnonvapaudesta. "Valtiotieteiden maisteri" siis polkee "rajusti lasten oikeuksia", mikä hänen mukaansa johtaa "yhteiskunnasta syrjäytymiseen".

Seuraavaksi "valtiotieteiden maisteri" kertookin, miten Islamia kuuluisi opettaa:


Lainaus:
Viikottain olen saanut selittää niin peruskoulun kuin lukion islamin oppilaille, mitä tarkoittaa kristinuskon kolminaisuusoppi ja miten kristinuskon eri muodoissa ymmärretään Jeesus.


Eli "valtiotieteiden maisteri" opettaessaan Islamia saakin selittää, mitä tarkoittaa kristinuskon kolminaisuusoppi ja miten kristinuskon eri muodoissa ymmärretään Jeesus.

Mistä johtuu, että Islamin oppitunnilla on "opetussuunitelman" ja "Opetusministeriön määräysten" mukaista opettaa kristinuskoa?

Tämäkään ei sitten ilmeisesti poikkea "opetussuunnitelmasta" eikä "Opetushallituksen määräyksistä", kun Islamin oppitunnilla opetetaankin, mitä tarkoittaa kristinuskon kolminaisuusoppi ja miten kristinuskon eri muodoissa ymmärretään Jeesus. Tämähän ei tietenkään ole "lasten oikeuksien rajusti polkemista" eikä tietenkään johda "lasten syrjäytymiseen yhteiskunnasta".


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Islamin epäpätevät opettajat ovat saaneet aikaan pahaa jälkeä lapsien ja nuorten ajattelulle katsomusten, myös eri islamin muotojen, välisestä tasa-arvosta. Jatkuvasti luokissa on riidelty ja minulta kyselty, kumpi islamin näkökulmista on parempi, sunnalaisuus vai shiialaisuus.


Eli "epäpätevät opettajat ovat saaneet pahaa jälkeä" kun ovat opettaneet "katsomusten, myös eri Islamin muotojen välisestä tasa-arvosta".

"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Heille on opetettu aiemmin, että kolminaisuusoppi tarkoittaa, että kristinusko on polyteistinen uskonto ja siis ääri-islamin näkökulmasta väärä/valheellinen uskonto. Hindut ovat olleet pelkästään lehmien ja buddhalaiset patsaiden palvojia.


Ilmeisesti "Valtiotieteiden maisterin" mukaan tässä toteutuu "opetussuunnitelman" mukainen opettaminen ja "Opetushallituksen määräykset" kun lapsille opetetaan heidän ollessaan Islamin oppitunnilla, mitä ja miten heidän pitäisi ajatella kristinuskosta, hinduista ja buddhista.

Pitää olla "valtiotieteiden maisteri" kertoakseen, että Islamia opiskelevat lapset eivät voi itse muodostaa omaa mielipidettään kristinuskosta, hinduismista tai buddhalaisuudesta eikä myöskään olla tai olla olematta opettajan kanssa samaa mieltä, vaan Islamia opiskelevien lasten on oltava niistä juuri sitä mieltä kuin "valtiotieteiden maisteri" niistä itse tahtoo Islamia opiskelevien lasten olevan mieltä. Tämä ei tietenkään ole "lasten oikeuksien rajusti polkemista", vaan "syrjäytymisen yhteiskunnasta" ehkäisemistä.


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Soppaa on ollut helppo sekoittaa ja keskustelu päättää siihen, etteivät islamin muodot siihen lopu. Helsingissä oppilaat peloissaan väittivät ensin olevansa sunneja, vaikka myönsivät myöhemmin olevansa suufeja tai shiioja.Takana on opetussuunnitelmassa vaadittujen totuuden, kulttuurin, tiedon ja uskonnon määritelmien jättäminen pois opetuksesta. Lapsille on annettu liian yksinkertainen kuva maailmasta ja islamista.


Liian "yksinkertainen kuva maailmasta ja islamista" ilmeisesti tarkoittaa sitä, että lapsille pitää antaa "monimutkainen kuva maailmasta ja islamista". Sisältyyköhän tämäkin "opetussuunnitelmaan" sekä "Opetusministeriön määräyksiin"? "Valtiotieteiden maisterin" mukaan islamia opiskeleville lapsille pitääkin opettaa maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita..

Myöskin Islamia opiskeleville lapsille on opettajan virkavelvollisuutena opetettava, että Suomessa on uskonnonvapaus sekä miten Suomessa vaikuttaa sekä kristillinen että uskonnoton ajattelu.

Näillä eväillä "riitely loppuu", eivätkä lapset "syrjäydy yhteiskunnasta", kyllähän nyt "suurin osa muslimeista tietää, miten koulussa ollaan ja miten pitäisi opettaa". Eihän se nyt käy laatuun, että islamia opiskelevat lapset muodostavat oman käsityksensä suomalaisesta ajattelusta ja uskonnoista, muuten voi päteä "ääri-islamilainen näkökulma väärästä/valheellisesta uskonnosta ja täten omiaa "syrjäyttämään lapset yhteiskunnasta" ja heidän "oikeuksiaan poljetaan rajusti".

Mitenkähän tämä liittyy siihen, että kun "epäpätevät opettajat" ovat opettaneet "kristinuskon olevan polyteistinen uskonto, hindujen lehmien ja buddhien patsaiden palvojia" liittyy siihen, että "Helsingissä oppilaat väittävät peloissaan olevansa sunneja, mutta myötävän myöhemmin olevansa suufeja tai shiioja"?

Kun siis "epäpätevä opettaja" opettaa "kristinuskon olevan polyteistinen uskonto, buddhien patsaiden ja hindujen lehmien palvojia", niin suufit ja shi'at "peloissaan" väittävät olevansa sunneja?


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Takana on opetussuunnitelmassa vaadittujen totuuden, kulttuurin, tiedon ja uskonnon määritelmien jättäminen pois opetuksesta. Lapsille on annettu liian yksinkertainen kuva maailmasta ja islamista.


Mikä siis on "valtiotieteiden maisterin" käsityksen -korkealle opetetun ja kalliisti koulutetun- syrjäytymisvaaraton näkemys "opetussuunnitelman vaatimuksen" mukaisesta "islamin opetuksesta?"

Se on tämä näin:

[I]slamia opiskeleville lapsille pitääkin opettaa maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita..

Sekä:

Islamia opiskeleville lapsille on opettajan virkavelvollisuutena opetettava, että Suomessa on uskonnonvapaus sekä miten Suomessa vaikuttaa sekä kristillinen että uskonnoton ajattelu.

Muutoin sitä voi "syrjäytyä yhteiskunnasta" ja "opetussuunnitelmassa vaaditun" jättämisen seurauksena pitää shiiojen ja suufien Helsingissä oikein "peloissaan" väittää olevansa sunneja, kun "opetussuunnitelmaa" ei ole noudatettu, kun opettaja on "epäpätevä" ja opettanut "ääri-islamin" näkökulmasta "kristinuskon olevan polyteistinen, hindujen lehmien ja buddhien patsaiden palvojia" ja täten "vääriä/valheellisia uskontoja".


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Totuuksia ja tietoja on pidetty itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä. Kulttuuria ja uskontoa ei ilman koulutusta pysty erottamaan toisistaan, koska kummatkin ovat erittäin hankalia käsitteitä.


Mitä tarkoittaa "totuuksien ja tietojen pitäminen itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä?" Eikös totuuksia ja tietoja pidetä aina nimenomaan itsestäänselvyyksinä eivätkä ne voi missään olosuhteissa [silloin] olla "järjettömiä?" Täten tarvitaan "valtiotieteiden maisterin" tutkinto siihen, että voidaan sanoa se, mitä kouluttamaton Yhdysvaltain Presidentti Ronald Reagan sanoi 1980-luvulla ollessaan presidentti, että "Facts are stupid things". Ympyrä sulkeutuu.

Kun "totuuksia ja tietoja pitää itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä" poljetaan ilmeisesti "lasten oikeuksia -ja rajusti" ja kun "totuuksia ja tietoja pitää itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä", lapset johdatetaan "yhteiskunnasta syrjäytymiseen".

"Lasten oikeuksien polkeminen" ei ole "oikeuksien polkemista" eikä erityisesti rajua sellaista ainakaan silloin kunhan vain pitää "totuuksia ja tietoja itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä".


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Tampereella oppilaat ovat pääasiassa shiialaisia. Joukossa on useita suufeja ja myös uskonnottomia muslimeita. Heille kuitenkin opetetaan vain sunnalaista islamia johtuen uskonnollispoliittisista tekijöistä. Tämä ei tietenkään ole opetussuunnitelman mukaista ”oman uskonnon” opetusta.


"Valtiotieteiden maisterin" mukaan on huutava vääryys, kun Islamia opiskeleville lapsille opetetaan "vain sunnalaista islamia" eikä "opetussuunnitelman mukaista" oman uskonnon opetusta[/i].

Ja miten järjestetään "uskonnottomien muslimeiden" opetus? Mitä tarkoittaa "uskonnoton muslimi"? Ei kai vain "valtiotieteiden maisteri" sorru tässä pahamaineesseen ja pelättyyn "ääri-islamin käyttämään" k-sanaan määritellessään muslimeja "uskonnottomiksi"?

Mitenhän ja millä resursseilla aiotaan muka opettaa sekä sunneja, shiioja, aleveja, ismailiitteja, bahai'laisia ja muita? Todennäköisesti koulujen rehtorit laittavat kaikki samaan luokkaan.

Mitenhän he välttävät sen, ettei esim. 12-shi'alaisuudessa opeteta "'ääri-islamilaisia näkemyksiä?" Ai niin, niitähän ei ole olemassa, koska "ääriajattelun" kohteena ovat sunnit!

Mitenhän siellä shi'alaistunnilla vältytään siltä, ettei siellä opeteta "ääri-islamilaista näkökantaa sunnalaisuudesta vääränä/valheellisena uskontona"? Tai miten evankelisluterilaisten opetusryhmässä ei opetettaisi, että "islam ei olisi väärä/valheellinen uskonto" tai "sunnalainen ja shi'alainen ajattelu ovat tasa-arvoisia näkemyksiä kristinuskon rinnalla"?


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Islamin opetuksen luokkaan sekoitetaan kaikki eri islamin muodot. Joukossa on niin aleveja kuin erilaisia sekoituksia islamilaisia ja moniuskoisia perinteitä. Jokaisen lapsen perheen katsomusta olisi kyettävä tukemaan. Se ei tapahdu vain sunnalaisuutta opettamalla. Sunnalaisuutta on vain luultu tai väitetty ”yleisislamiksi”, jota se ei ole.


On olemassa siis joku muu "yleisislam" kuin "sunnalaisuus". Onkohan se se, missä opetetaan maailmanuskontoja, islamin monimuotoisuutta ja monikulttuurisuutta, Koraanin sisältöä suomeksi sekä Suomessa olevien vähemmistöjen asioita sekä uskonnonvapautta sekä missä ei tarvitse niin peruskoulun kuin lukion islamin oppilaille, mitä tarkoittaa kristinuskon kolminaisuusoppi ja miten kristinuskon eri muodoissa ymmärretään Jeesus.

En tiedä, miten "valtiotieteiden maisteri" aikoo sovittaa tämän "yleisislamin" kanssa sen, että "oppilaita opetetaan keskustelemaan asioista" ja todennäköisesti tässä "valtiotieteiden maisterin" uskonnossa ei pidetä "totuuksia ja tietoja itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä".


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
On hyvä tietää, että kaikki muslimit eivät rukoile viittä kertaa päivässä, koska ei sitä Koraanissakaan lue. Kaikki eivät tee pyhiinvaellustaan Mekkaan, jota sitäkään ei Koraanista löydä.


Ai ei lue vai? Islamin opettajaksi on siis otettu "valtiotieteiden maisterin" alhaisella järjellä varustettu henkilö, joka on ilmeisesti itse kuvailemansa kaltainen "epäpätevä opettaja"

Mitäs sanoo KORAANI:


Lainaus:
{...ja ylistä Herraasi kiittämällä Häntä ennen auringonnousua ja ennen sen laskua, ja yön hetkinä ylistä Häntä samoin kuin päivän molempien puolten tunteina , jotta tulisit hyvälle mielelle.}[Ta Ha, 130]

Sekä:

{Julistakaa siksi Jumalan kunniaa sekä illoin että aamuin! Hänelle kuuluu kaikki ylistys taivaassa ja maan päällä, sekä illalla että keskipäivällä.}[ar-Rum 17-18]

{Palauta mieleesi, miten Me osoitimme Aabrahamille temppelin seudun asuinpaikaksi ja lausuimme: »Älä aseta ketään muuta Minun vertaisekseni ja pidä Huoneeni puhtaana niitä varten, jotka kiertävät sen ympäri, jotka seisoen rukoilevat, jotka kumartuvat ja jotka maahan vaipuvat.}
[al-Hajj 27]

{Suorittakaa pyhiinvaelluksenne, käykää Jumalan kunniaksi pyhässä paikassa (Mekassa).}[al-Baqara 196]


Tässähän on mainittu rukoukset ennen auringonnousua, aamuin (fajr) ja ennen sen laskua, illalla (asr) ja yön hetkinä (maghrib ja isha) samoin kuin päivän molempien puolten tunteina (dhuhur) sekä pyhiinvaellus sekä kehotuksena sitä "julistaa" että minne se kuuluu tehdä.

Ai niin, "Valtiotieteiden maisterihan" ei tätä usko, koska hän ei pidä "tietoja ja totuuksia itsestäänselvyksinä silloin kun se on järjetöntä".

Omituinen argumentti Islamin opetuksen kannalta, että siinä pitäisi opettaa sen mukaan mitään muslimit jättävät tekemättä kuin mitä Islamin kirjat ja Profeetan (S) perimätieto siitä sanoo. Jos muslimit eivät rukoile, niin silloinhan ei valtiotieteiden maisterin surkastuneilla aivoilla voi rukoilua opettaakaan Koraanista löytyvän. Täten jos muslimi raiskaa suomalaisen naisen, mitä sitäkään ei löydy Koraanista, niin on opetettava ilmeisesti että Islamissa kuuluu raiskata suomalaisia naisia, kun ei sitä Koraanistakaan löydy.

Mitenhän kristityt sitten oikeuttavat itselleen joulukuusen, sitä ei löydy muuta kuin kiellettynä Paavalin kirjoituksista. Ai niin, nyt tiedän: "Totuuksia ja tietoja opetetaan itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä..."

Omituista, että muslimeiden pitäisi valtiotieteiden maisterin kalliin konsultointisonnan -valtiotieteiden tason sonnan- noudattaa Islamia sen mukaan mitä Koraanista löytyy ja jättää noudattamatta, mitä sieltä löytyy.

Jos "viittä päivittäistä rukousta" ei valtiotieteiden maisteristutkinnon aivoilla -ja Islamin "opettamisella"- kykene löytämään Koraanista, niin miten hän suhtautuu siihen, että Koraanista löytyy käsky, missä sanotaan että:


Lainaus:
{Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen.}[at-Tawbah 5]


Mitenhän "valtiotieteiden maisteri" handlaa tuon?

"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Mielenkiintoista on myös, että Koraanissa näkyvin henkilö on Mooses, ei siis Muhammad, jonka nimeä saa sieltä etsiä täydellä työllä.


Yleensä niissä Koraaneissa on nimi-ja sanahakemisto, niin "täydellä työllä" etsiminen on helppo välttää.

Mirza Ghulam Ahmedin, Rashad Khalifan, Ghulam Rashad Pervezin eikä Baha'ullahin nimiä löydy Koraanista ollenkaan, miten heitä sitten voi edes pitää "messiaina?"

Kiintoisaa siltä osin, että koko kirjoituksensa ajan "valtiotieteiden maisteri" vastustaa "enemmistön opetusta" vähemmistön "oman uskonnonopetuksen" kustannuksella, kun shi'at ja suufit ovat joutuneet enemmistön mukaiseen Islamin opetukseen (koska vähemmistöistä ei koostu riittävälukuista opetusryhmää, luulen ma), mutta nyt sitten sillä, että "Mooses mainitaan useammin Koraanissa" on muka jotain merkitystä. Ensin hän sanoo, että "sunnalaisuus ei ole yleisislamia" vaikka sunneja on enemmän kuin hänen shiiojansa, aleveja sekä "uskonnottomia" yhteensä, mutta silti yhtäkkiä onkin muka pätevää argumentoida, että "Mooses mainitaan useammin kuin Muhammad". Enemmistö ei olekaan "oikeaa Islamia", mutta "enemmän Koraanissa mainitulla" onkin yhtäkkiä jotain merkitystä. Tämä on quranistien ja ahmadiyyojen taktiikkaa.

Ai niin, mutta "valtiotieteiden maisterille" tietoja ja totuuksia "pidetään itsestäänselvyyksinä silloin, kun se on järjetöntä".


"Valtiotieteiden maisteri" kirjoitti:
Ei pidä sekoittaa Koraania ja perimätietoa, kun opetetaan islamia. Muslimit eroavat toisistaan juuri perimätiedon osalta.


Tosiasiassa ne "eroavat muslimit" shi'at ja muut yrittävät selittää sektinsä "oikeaksi" juuri Koraanilla, kuten näemme "valtiotieteiden maisterin" omasta väitteestä, että "rukousta ei Koraanissakaan lue ja pyhiinvaellustakaan ei Koraanista löydä". Ainoastaan shi'at koettavat todistaa sektinsä oikeaksi sunnihäditheillä, mutta samaan aikaan hylkäävät kaikki muut hädiithit jotka eivät tue heidän sektiään.

Sellaista Tampereella.

Maa Elo 26, 2013 2:21 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islamin vastainen sota, Guantanamo ja salaiset kidustusvankilat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by TMCrea