Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Ummu 'Abdullahin katumus

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Ummu 'Abdullahin katumus
Kirjoittaja Viesti
Abdullah Rintala

Lähetä Ummu 'Abdullahin katumus Vastaa lainaamalla viestiä
*
*
Ummu 'Abdullahin Tawbah

Oi Allaah! Vaikka syntini ovat suuria, tiedän Anteeksiantosi olevan suuremman. Jos ainoastaan hyväntekijä ansaitsisi Armosi, kuka muu kuin Sinä antaisi armoa syntiä tekevälle? Kaikki mitä minulla on, toivoni Armollesi ja Anteeksiannollesi sekä että olen muslimi.

Allaah, Korkea ja Ylistetty, antoi kaikille ihmisille siunauksen katumukselle, portin, josta voimme palata Hänen luokseen minä aikana tahansa. Katumus on aina avoinna syntiä tekeville. Yöllä Allah hyväksyy päivänaikana syntiä tehneiden katumuksen ja päivän aikana yöllä syntiä tehneiden katumuksen. Myös, jos Allah rakastaa palvelijaansa, Hän koettelee tätä. Palvelijan on oltava kärsivällinen kärsivällinen ja oppia koettelemuksista.

Allah hyväksyköön kaikkien syntisten katumuksen, sillä Allah on luvannut syntisille hyväksyä heidän katumuksensa ja antoi lupasi myös muuttaa heidän syntinsä hyviksi teoiksi.

Allahin Armeliaan Armahtajan Nimeen, Rauha ja Siunaukset Profeetoista parhaimmalle, Profeetta Muhammadille.

Se alkoi lainanotosta. Otimme lainaa korkoa veloittavilta pankeilta ja yhtiöiltä, mieheni ja minä ryntäsimme ottamaan rahaa ajattelematta. Nämä yhtiöt myönsivät meille lainaa autoihin ja veloitti korkeaa korkoa lainoille. Myöhemmin meidän täytyi myydä nämä autot arvoaan alemmalla hinnalla. Lainasimme rahaa useilta korkoa veloittavilta yhtiöiltä. Emme ymmärtäneet, että Sheitaan yllytti meitä hukkumaan velkoihin. Sheitaanin yllytys meitä tottelemattomuuteen Allahia, Korkeaa ja Ylistettyä, kohtaan. Sekä mieheni että minä otimme useat näistä lainoista korkoa vastaan. Mieheni pakotti minut kanssaan kaikkiin näihin lainanantoyhtiöihin ja kanssa-allekirjoittamaan lainansaannit saadaksemme rahaa. Hän allekirjoitti monta sopimusta minun allekirjoittaessa muassaan. Jatkoimme ja jatkoimme ja saimme rahaa usealta lainanantoyhtiöltä. Tunsimme kuin meillä ei olisi milloinkaan tarpeeksi, joten otimme enemmän ja enemmän lainaa, tahdoimme elää elämäntyylillä, johon meillä ei ollut varaa. Sanotaan, että'räätälöi takki itsellesi sen mukaan kuin sinulla on kangasta.'Tämä tarkoittaa, että osta vain niin paljon kuin sinulla on varaa. Emme kiittäneet Allahia hyvästä terveydestämme. Paholainen yllytti minua tahtomaan enemmän rahaa ja parempaa elämää ja yllytti miestäni hankkimaan rahaa enemmän ja enemmän ostaakseen enemmän ja enemmän. Himo hamuta kaikkea johti meidät vakavaan velkaantumiseen.

Syntymämme hetkeltä siinne asti, kun meidät kaivetaan maahan himoitsemme vaurautta. Mutta kenenkään ei tule hylätä itseään himoilleen. Ibn al-Qayyim sanoi parhaimman olevan hän, joka hillitsee himonsa eikä ojenna ohjaksiaan himoilleen. Katsoessamme televisiota on näemme monia säädyttömiä ohjelmia, pakkomielteitä ja muita syntejä, mutta useimpien Sheitaanin kuiskaamien mielestä korkolainat eivät ole vakava synti. Monet eivät ymmärrä Allahin julistavan sodan koronottajia vastaan:

"Ja mikäli ette herkeä ottamasta korkoa, tietäkää Allahin ja Hänen Lähettilään julistaneen sodan."

Koraanin selittäjät sanovat Allahin julistavan sodan ainoastaan koronottajia vastaan, sillä korollisten lainojen ottaminen vie vakavampaan turmelukseen.

Yllätykseksemme Allah ei antanut siunausta rahoillemme, olivathan ne korollista lainaa. Rahamme eivät kasvaneet, mutta velkamme kasvoivat. Olimme jatkuvasti murheissamme näiden lisääntyneiden velkojen takaisin maksamisesta ja siitä aiheutuneella stressillä oli ikävä vaikutus terveyteemme: Menetimme paljon unta huolestuneina miten maksaa kaikki nämä lainat takaisin. Kerran ajattelin, mitä tapahtuisi, ellemme kykenisikään maksamaan lainoja takaisin; mitä tapahtuisi, jos kaikki velkojamme tahtoisivat lainansa takaisin samaan aikaan? Ajattelin, että pystymme maksamaan yhden lainan tässä kuussa ja toisen seuraavassa. En huomannut, että mikäli jättäisimme maksuerän maksamatta kolmelta kuukaudelta, korkoveloitus kaksinkertaistuisi ja olisimme vielä enemmän velassa. Kykenemättömyydestämme maksamaan lainoja, yhtiöt pakkolunastivat automme, jotka arvotettiin vähentämällä osuus niiden ostohinnasta. Surullisinta ollessamme ottamaan lainaa näistä yhtiöistä. 16 yhtiötämme suljettiin näiden maksamattomien velkojen tähden.

Ajan kuluessa mieheni pidätettiin hänen ollessaan velkaa niin monille lainanantoyhtiöille. Nämä nostivat kanteen miestäni vastaan. Tiesin, ettei hän kykenisi maksamaan kaikkia lainoja takaisin. Hän kykeni maksamaan ainoastaan kaksi kaikista lainoista. Kun hänet pidätettiin, minulla oli pieni lapsi, noin kahdeksan-yhdeksän kuukauden ikäinen. Kolmen kuukauden kuluttua mieheni vankilaan menemisen jälkeen, poliisi tuli kotiini pidättämään minut. Olin nukkumassa vauvani sylissäni poliisin tullessa. Pelästyin poliisin pidättäessä minut ja huutavan minulle. Poliisi tuli kotiini, pidätti minut ja vei minut vauvani luota. Luulin sitä painajaiseksi enkä voinut uskoa sen tapahtuvan. Tuona hetkenä, tuona päivänä koin olevani niiden olevan elämäni järkyttävimmät. En tahtonut lähteä vauvani luota, enkä halunnut kuulla poliisien huutavan:

'Liikettä siitä! Sinua rangaistaan, kuten miestäsikin.'

Jouduin oikeuteen ollessani kanssalainaajana mieheni lainoille. Kerroin heille, että mieheni jo kärsii rangaistusta, mutta he sanoivat, että ollessani kanssalainaaja, minutkin pidätettiin. Minulla oli useita lapsia nuorimman ollessa vasta pieni vauva ja minut pakotettiin jättämään. Samaan aikaan paastosin Shawwalin kuusi ensimmäistä päivää.

En voinut uskoa tämän tapahtuvan, mutta Allah sanoo:

"...mutta voi olla inhotessanne jotain sen olevan hyväksi teille..."

Olin paastoamassa ja tyrmän ovi suljettiin. Pyysin Allahia olemaan armollinen minulle, pyytäessäni Häneltä ainoastaan tänä vaikeana aikana. Kaduin syntejäni Allahille, pyytäen Häntä olemaan armollinen minulle ja lapsilleni. Mietin kuka huolehtisi nyt kaikista heistä. Mutta Allah Korkea ja Ylistetty huolehti heistä minun perheeni kautta, kaikki kiitokset ja ylistykset kuuluvat Allahille.

Kärsin paljon ollessani tuon vuoden vankilassa, sain diabeteksen ja verihyytymän, koska en milloinkaan ollut erossa lapsistani. Perheeni ei tuonut lapsiani mukanaan vieraillessaan vankilassa.

Kerran vierailulla 'Iidinä tahdoin nähdä lapseni, erityisesti tahdoin nähdä vauvaani. Kahdeksankuukautinen vauvani, jota kannoin, tuli kävellen luokseni, enkä tunnistanut enää häntä. Ojensin kättäni kaltereiden välistä toivoen kyetäkseni vain koskettamaan lastani. Anelin vartijoita antamaan minun koskettamaan lastani. Vankilanjohtaja käski vartijaa antamaan minun olla lapseni kanssa, koska hän tunsi minun kärsivän. Pidin lasta tiukasti sylissäni ja sanoin:

"Minä tein tämän sinulle, ansaitsen tämän kärsimyksen. Olen äitisi...Mitä minä ajattelin kaikki nuo vuodet?"

Oma lapseni ei tunnistanut minua enää ja hän katsoi minuun kysyvästi:

"Mama...?"

Sanoin: "Kyllä, olen sinun äitisi. Olen äitisi, joka ei välittänyt lapsistaan niin kauan."

Myönnän rikkoneeni lasteni oikeuksia, tein paljon virheitä, enkä ajatellut, että minun pitäisi olla parempi äiti, joka opettaa lapsiaan tekemään oikeaa, mutta tein väärää sen sijasta. Tiedän sen olleen Sheitaanin yllytystä, Allah pelastakoon meidät häneltä.

Ollessani pitkän ajan vankilassa, omistauduin hyväntekemiselle. Ylistys Allahille, vankilassa opin rukoilemaan ajallaan, rukoilemaan yöllisiä rukouksia, enkä enää mene nukkumaan ennen. Allah sanoo:

"Ja etsikää apua kärsivällisyydessä ja rukouksessa, vaikeaa kaikille, paitsi nöyrille."

Vankilassa rukoilin Allahia, katselin taivaalle pienestä ikkunasta. Rukoilin Allahia, joka tietää kärsiväni, auttamaan minut ulos lasteni tähden. Sanoin:

"Allah, Sinä joka olet Auttaja, auta minut pääsemään täältä vankilasta..."

Kaikkivaltias Allah sanoo Koraanissa:

"Allah tekee koron tyhjäksi kaikesta hyvästä ja tekee hyväntekeväisyyden hedelmälliseksi. Allah ei rakasta ketään kiittämätöntä syntistä."

Koraanin selittäjät ovat sanoneet kiittämättömän syntisen tarkoittavan sitä, joka ei kiitä Allahia Hänen Siunauksistaan eikä tunne koskaan olevansa tyytyväinen, mitä Allah on hänelle antanut. Hän himoitsee lisää ja lisää ja hänen ahneutensa saa hänet häviäjäksi ajautumalla pois Allahin Oikealta Tieltä ja tämän johdosta tehden syntejä.

Ennen vankilaan joutumistani en tehnyt palvonnan tekoja Allahille, mutta vankilassa omistin elämäni Hänen palvomiselleen ja tunsin olevani syntyneenä uudelleen. Vietin aikani vankilan moskeijassa ja kävin vankilassa uskonnollista koulua. Hyväntekeväisyysministeriö oli järjestänyt Islamiin kutsujien opettamaan meille uskonnollisia asioita ja sain kokeissa täydellisiä arvosanoja. Pyysin perhettäni viemään arvosanani lapsilleni, jotta he voisivat nähdä arvosanani kohdalla olevan tähden. Eräänä päivänä veljenpoikani kertoi tyttäreni olevan hyvä koulussa.

Ennen vankilaa minulla oli yltäkyllin rahaa ja kykenin ostamaan kalliita lahjoja, mutta vankilassa minulla ei ollut enää mitään enkä kyennyt edes ostamaan pienelle tyttärelleni edes pientä lahjaa. Kerroin vankilanjohtajalle tahtovani ostaa tyttärelleni jonkilaisen lahjan. Vankilassa meillä oli työpaja, jossa valmistetaan ja korjataan nukkeja. Tahdoin antaa tyttärelleni nuken, että hän voisi tuntea minun olevan lähellään, vaikka olin kaltereiden takana, enkä voisi edes koskettaa häntä. Tahdoin antaa hänelle jotain, jotta hän muistaisi minut. Menin työpajaan valitsemaan nukkea. Ottaessani nuken suutelin sitä ennekuin lapseni käsi koskettaisi sitä. Tahdoin koskettaa huulillani nukkea, joka olisi tyttäreni kädessä.

Ennen vankilaa kaiken saaminen oli minulle helppoa, joten vankilassa tunsin suurta surua, mitä olin tehnyt lapsilleni. Pahat ihmiset houkuttelivat miestäni ja minua olemaan ahneita ja ottamaan korollista lainaa.

Allah Korkea ja Ylistetty lähetti hyvän ihmisen auttamaan minua, Musa'ad Mundanin, vankeja tukevan järjestön at-Takafulin johtajan. Hän otti yhteyttä perheeseeni ja mieheni vankilan vartijoihin. Hän tiesi minulla olevan vain vähimmäistuomio tällaisesta rikoksesta, velan määrä ei ollut mitään verrattuna muihin ja hän oli seurannut asiaamme alusta alkaen. Hän maksoi kaiken, mitä olin velkaa yhtiöille. Se ei ollut kaikki, mitä at-Takaful teki: Päästyään vankilasta on työtön, kotimatkalla mietin mitä tekisin. Mutta Musa'adin apu ei päättynyt siihen, hän oli suositellut minua työhön erääseen ministeriöön. Allah siunatkoon häntä! Hän auttoi minua ansaitsemaan sallittua rahaa väärinkeinoin saadun rahan sijasta.

Allahin Lähettiläs (Sallallaahu 'alaihi wa Sallam) sanoi, että hyvyyden ihmiset ovat hänen seuraajiaan Tuomiopäivään asti. Tämä hyvyys on ilmeistä ihmisillä, jotka tukevat toisia muslimeja ja jotka ojentavat kätensä tarjoten apua ja armoa antaen tukea apua tarvitseville, jotta hekin voisivat kääntyä Allahin puoleen katumuksessa.

Käännetty kuwaitilaisesta adaab-, tarbiyyah- ja tazkiyyah-televisio -ohjelmasta "Kaana lahu liman al-Qalb," vieraana Ummu 'Abdullah ja juontajana Hanaan al-Qataani.

Ramadhaan 21. 1433H - Elokuun 10. 2012, Abdullah Rintala...

**
*
Lau Elo 11, 2012 2:48 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa