Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Armeija.

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Yleinen Keskustelu Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Armeija.
Kirjoittaja Viesti
Abdul Haq

Lähetä Armeija. Vastaa lainaamalla viestiä
As Salaam Alaykum Wa Rahmatullahi Wa Barakaatuh.

Onko muslimin sallittua mennä armeijaan esim suomessa?

Jazakumullahu Khayran.
Tor Huh 14, 2011 2:03 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ummuyusuf

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Mitä mieltä itse olet tai mitä tiedät asiasta?

Tor Huh 14, 2011 3:05 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
stygiofobia

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Juuri tässä yksi päivä veljien kanssa pohdimme samaa asiaa. Mielestäni yksi lopputuloksen kannalta oleellinen seikka on sotilasvala.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasvala

Lainaus:

Minä N.N. lupaan ja vakuutan

(valassa) kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,

(vakuutuksessa) kunniani ja omantuntoni kautta,

olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.

Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.

Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.

Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.

Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.

Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää.

Mikäli tällaisen lupauksen tekeminen on islamilaisen aqiidan mukaan ok, niin sitten vain armeijaan. Jos ei ole ok, niin sitten pitää keksiä jotain muuta. Jos ei tiedä, niin silloin pitää opiskella lisää.

Tor Huh 14, 2011 10:35 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Yleinen Keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa