Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Entressen lady fitnesiin rukoilu kielto(pukkarissa)

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Yleinen Keskustelu Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Entressen lady fitnesiin rukoilu kielto(pukkarissa)
Kirjoittaja Viesti
samira1981

Lähetä Entressen lady fitnesiin rukoilu kielto(pukkarissa) Vastaa lainaamalla viestiä
Salamu alaykom
minun mielestä kyllä aika törkeää tuollainen ja yksilövapauksiin puuttumista tjs..tiedän ainakin missä kuntokeskuksessa en käy kuntoilemassa (periaatteesta)..oikeen päiväretkelle..ja pah sanon minä..tuskin on kuin muutamasta naisesta ollut kyse jos siitäkään. Joku haluaa vaan suurennella asiaa..ja toisekseen mitä jos he olisivatkin sen jälkeen jatkaneet kuntoilua? hehän ovat maksaneet jäsenyydestä joten outoa että kesken kaiken tuollaisia ehtoja ladellaan.

Espoon keskuksessa sijaitseva naisten kuntokeskus on kieltänyt rukoilemisen ja ruokailemisen tiloissaan. Rukous- ja ruokailukielto alkoi Lady Fitness Entressessä viime torstaina.

Salin omistaja P-C Nordensved päätyi kieltoon saatuaan vuosia valituksia rukoushetkistä. Hänen mielestään pukuhuone ei sovi rukouskäyttöön.

- Meillä on asiakkaina joitakin kymmeniä musliminaisia. Pukuhuoneessa on pidetty melko huomiota herättäviä rukoushetkiä. Siellä on ollut porukoita ja yksittäisiä henkilöitä. Itse en ole sitä nähnyt, koska kyseessä on naisten kuntosali ja naisten pukuhuone.

Kuntosali sijaitsee kauppakeskus Entressen tiloissa. Nordensvedin mukaan naiset ovat tulleet pukukoppiin rukoilemaan silloinkin, kun eivät ole olleet salilla harjoittelemassa.

- Olen kuullut, että kun he asioivat kauppakeskuksessa ja rukousaika koittaa, he tulevat kuntokeskuksen pukuhuoneeseen hoitamaan rukoushetken.

Metron haastattelema kyseisellä kuntosalilla käyvä nainen kertoo nähneensä rukoilijan pukuhuoneessa viime kesäkuussa.

- Hän heitti takkinsa solariumkopin eteen lattialle ja seisoi siinä hiljaa. Vähän säikähdin ensin, mutta ei se minua haitannut.

Sali on kieltänyt tiloissaan myös ruokailun, koska jotkut naiset ovat ruokailleet pukukopissa kesken pitkän harjoitusrupeaman.

- Muutamat ihmiset tulevat pitkälle päiväretkelle kuntokeskukseen ja ruokailevat pukuhuoneessa. Välipalan haukkaaminen pukuhuoneessa ei tietenkään ole kiellettyä, mutta tässä on kyse ruokailusta, Nordensved linjaa.

Ovatko kyseessä samat naiset, joka rukoilevat pukuhuoneessa?

- Ei täysin, mutta mukana on myös samaa porukkaa.
Maa Elo 23, 2010 6:16 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ummuyusuf

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
No hui kuinka pelottavaa. Tosin joukkoomme mahtuu niitä, jotka eivät toisia kunnioita vaan päättävät tehdä asiansa miettimättä kuinka sen voisi suorittaa niin ettei herätä liikaa huomiota, tai sitten wudun teko vessassa kun koko lattia lainehtii ja altaan viereiset seinät vedestä märät. Jotain tilannetajua olisi hyvä olla mukana kun on valtaväestön kanssa tekemisessä. Eihän kuitenkaan ole tarkoitus saattaa muita ihmisiä ajattelemaan meistä, että olemme huonostikäyttäytyiviä, epäsiistejä ja säännöistä piittaamatonta porukkaa. Tosin tähän kansaan mahtuu niin monta rasistia, että vaikka tekisit mitä, aina löytyy vika kuten eräs työkaverinikin kehtasi kerran heittää minulle, että MEILLÄ TÄÄLLÄ SUOMESSA...tehdään asiat niin ja näin...Monen hymynkin alta paljastuu piilorasisteja, jotka salaa toivovat että olisitkin jotain muuta. Mutta niinhän se Koraani meille kertoo, että he eivät koskaan tule olemaan tyytyväsiä teihin ennen kuin seuraatte heidän uskontoaan.

Allaah helpottakoon salilla käyvien siskojen oloa. Aamin. Ei ole helppoa siis kuntoillakaan kun siihenkin pitää yrittää laittaa kapuloita. Sitten ne valittavat että musliminaiset ovat ylipainoisia ja huonokuntoisia ja sitä ja tätä...

Maa Elo 23, 2010 10:11 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Yleinen Keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa