Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Päänvaivaa rukousajoista

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Päänvaivaa rukousajoista
Kirjoittaja Viesti
Khadija
Vieras

Lähetä Päänvaivaa rukousajoista Vastaa lainaamalla viestiä
As-salaamu aleikum!
Olen vastikään palannut islamiin, ja minua askarruttaa vielä monet kysymykset.
Tällä hetkellä eniten minua vaivaavat rukousaikatauluista kiinnipitäminen. Olen vauvaikäisen yksinhuoltaja, ja arvatenkin hän pitää minut kiireisenä. Mutta minun on mahdotonta suorittaa osaa rukouksista keskeytymättä,ilman että lapseni olisi roikkumassa ja vaatimassa huomiota, sekä useimmiten rukousajat menevät ohitse... Onnistun rukoilemaan rauhassa aamurukouksen, sekä iltarukouksen sekä joko Ashr- tai Maghrbig-rukouksen. Eli käytännössä voin rukoilla rauhassa keskittyen kun lapseni nukkuu.
Onko siis parempi rukoilla kunnolla 3 kertaa, vai rukoilla kunnolla 3 kertaa ja 2 kertaa miten milloinkin keskeytyksien kera?

Allahu akbar!

Khadija
Maa Tam 04, 2010 6:01 pm
maridah

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Wa aleikum as-salaam wa rahmtahullahi,

MashaAllah olen tosi onnellinen islamiin paluustasi.
Olen jokseenkin samassa tilanteessa ja voin antaa vain muutamia ehdotuksia, mitkä auttaneet minua
lähtökohtana siis viiden rukouksen suorittaminen päivässä mahdollisimman oikeaan aikaan.

En tiedä, minkä kuukauden ikäinen vauvasi on, ja ehdotukseni eivät välttämättä sovi, mutta voisit mahdollisesti
kokeilla jotain näistä:

* vauva pinnasängyssä rukouksen ajan, mielenkiintoisia ja turvallisia esineitä tutkittavaksi
* jos omaat, babysitterissä oleilua, mielenkiintoisia tavaroita tai imeskeltäväksi esim. maissinaksuja (olen antanut niitä jo +4kk-ikäisenä)
* vauva sylissä, huoneen ovi kiinni, mahd. baby-proofiksi huone, jos ja kun alkaa liikkua

Minusta tuntuu, että jo vauvakin voi myös pian alkaa kuukausien karttuessa tietää sun rukoilevan ja tiedostaa, että
huomiota tulee sen jälkeen. Oma vauvani alkaa jo hihitellä ensimmäisen loppu salaamin kuultuaan. : )
Myös rukouksesi muuttuu ajan myötä sujuvammaksi, JOS se vielä tarvitsee kovasti miettimistä.
Ikävähän itkua on kuunnella, mutta uskon, että Allah siinä auttaa niin, ettei lapselle ainakaan mikään hylätyksi tulemisen kokemus tule.
Pyydä myös Allahia päivittäin helpottamaan rukousten suorittaminen sinulle, sillä olen itsekin monesti saanut
Allahin apua tässä asiassa.

Allah helpottakoon sinulle tämän asian, AMIN.
Maa Tam 04, 2010 8:24 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa