Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Maanantain päiväkirja ex-muslimeista, valkoisista, koronasta

 
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Maanantain päiväkirja ex-muslimeista, valkoisista, koronasta
Kirjoittaja Viesti
Abdullah Rintala



Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 477

Lähetä Maanantain päiväkirja ex-muslimeista, valkoisista, koronasta Vastaa lainaamalla viestiä


Islamin jättäminen on ollut keskeisiä muslimien kipukohtia, etenkin sen takia että Islamin jättämisestä on tietyllä tavalla tulkittuna seurauksena kuolemanrangaistus, huolimatta siitä alkaako jättävä julkisesti Islamin vastustajaksi vai ei.

Kuolemantuomio on osin näennäinen erävoitto länsimaalaisille siksi, että eniten sitä mainostavat äärioikeistolaiset tahot, jotka tosin itse jakavat tappouhkauksia ja saunan taakse viemistä pelkästään siitä, että joku kannattaa ihmisoikeuksia, tekee viranomaistyötä tai jakelee maanpetturuuskuolemantuomioita
ei-toivotusta suhtautumisesta vaikkapa yhteiskunnan monimuotoisuuteen ja perussuomalaiseen politiikkaan.

Jotkut sanovat, että Profeetta $ julisti tämän kuolemantuomion Islamin jättämisestä osoittaakseen, ettei näennäinen kääntyminen Islamiin ja tarkoituksellinen jättäminen muslimiyhteisön horjuttamiseksi ole leikin asia, mutta valitettavasti
Profeetan toimia ja sanontoja tulkitaan lainsäädännöllisinä pakkoina ja itseisarvoina irrallisina asiayhteydestä.

Toiseksi kyse on myös valkoisesta supremismista. Siitä, että maahanmuuttajien arvoja ja kulttuuria olisi naurettavaa nähdä kuolemantuomion arvoisena, koska maahanmuuttajilla ei voi eikä saa olla oikeutta puuttua omiensa ”yksilönvapauksiin” silloin, kun aihe sopii rasistin kannalta yhdentekeviin asioihin. Silloin on tietenkin kyse
yksilönvapaudesta, kun taas esim. suvaitsevaisuudessa ei ole kyse poliittisesta tai yhteiskunnan takaamista oikeuksista, vaan tappouhkauksia vaativasta ”mädättämisestä.”

Edes maahanmuuttajan negatiivinen mielipide esim. seksuaalivähemmistöistä ja naisten oikeuksista ei takaa oikeistolaista ”vapauksien” suojaa, vaan valkoisuuden
katsantokannalta kyse onkin maahanmuuttajan negatiivisesta uskonnon sanelemastakulttuurista, jossa homon tai demokraattisesti ihmisoikeudellisesti ajattelevan naisen kuoliaaksi kivittäminen on ratkaisevasti eri asia kuin rasistisen öyhöttäjän toivomana.

Valkoinen supremismi ei ole yksin valkoinen oikeus, polkeva suhtautuminen
jollain keppihevosella kaikkeen syylliseksi nähdyt kansanryhmät on yleistä universaalisti: covid-19:een kukin valtaväestö pyrkii vasten kaikkia todenäköisyyksiä näkemään jonkin ei-toivotun vähemmistön.
Kiinassa afrikkalaiset teljettiin ulko-oveen astetuin kalteriovin, kun
yhdellä afrikkalaisella havaittiin sairaus, vaikka muuten kiinalaiset saavat kulkea vapaammin. Suomessa Hommaforum ja valtamedia pyrkii luomaan mielikuvaa taudin leviämisestä nimenomaan maahanmuuttajien keskuudessa ja kouluissa, vaikka yleisempiä levittäjiä tällä hetkellä on supisuomalaisten palvelutalot ja julkisen terveydenhuollon työntekijät.

Valkoinen supremismi ja käsitys omasta valkoisesta ylivertaisuudesta
pyrkii siirtämään omat ongelmat syrjityn vähemmistön ominaisuudeksi, suosittua tämä on ollut samojen rikosten korostamisessa valtaväestön sijaan
maahanmuuttajia.

Sama ei-toivotun väestön toiseuttaminen ja leimaaminen mahdollistaa esimerkiksi terrorismilakien
kiristämisen, jossa valkoinen kokoomuslainen läskimahaväestö kiillottaa valkoisuudesta pois oman väkivaltansa koskemaan ainoastaan muslimeita. Tosin terrorilakien ”#rikosvastuuntoteutuminen” peräänkuuluttajat antoivat hieman periksi, kun äärioikeistolainen väkivalta alkoikin ulottua uhkaamaan omaa puoluekantaa ja hallituspuolueita. Tutkijatasolla terrorismi ja jihadismi mahdollistaa mammanpoikien ja Atte Kalevan kaltaisten piipittävien mikkihiirien leikkiä machoa kiertämällä vähemmistöryhmien lainvastaisen leimaamisen ja uskotella näiden arkajalkojen pelastavan Suomineidon terroristisilta
turvapaikanhakijoilta. Valitettavasti vain suomalaiset naiset valitsivat turvapaikanhakijat. Tush keissi fam.

Vilkaisulla twitteriin ja sen kuvakaappauksiin näemme, että
kuolemantuomio voidaan nähdä mitä naurettavampien syiden
perusteella, jopa rasistisen poliitikan vastustamisesta tai näkyvä
toiminta jossakin puolueessa voi taata maanpetosväritteisiä tappouhkauksia jopa asioista, joista ei ole kenellekään vahinkoa. Tappouhkauksia voi suomalaisilta tulla jopa asioista, jotka ovat ja kuuluvat ihmisoikeuksiin ja demokratiaan.

Kolmanneksi kyse on myös valkoisen ylivallan mahdollistamasta ”alempiarvoisten” kiusaamisesta, jossa eritoten syytetään muslimeita siitä, mikä voi olla yleistä myös valkoisilla. Tällä hetkellä valkoiset ovat itse muuttuneet muslimidystopioiden kaltaisiksi:
äänekkään oikeistolaisen mukaan naisilla ei kuuluisi olla poliittisia oikeuksia, joidenkin mielestä naisilla ei saisi olla edes oikeutta äänestää (kuten Tiina Wiik kampanjoi) eikä vapautta valita partneria (etenkin jos se on ulkomaalaismies). Eräänlaista kuviteltuun ”suomalaiseen (miehen ja isäm maallisen kansan”) kunniaan” liittyvää toimenpidettä tämäkin, josta väkivalta ei ole poissuljettua. Valkoisen maailman on helppo nauraa muiden maiden kunniakäsityksille, vaikka ne kaikessa tyhmyydessään ovat yhteiskunnille vääjäämätöntä pakkotodellisuutta, josta kärsitään mitättömästä ja mihinkään vaikuttamattomasta syystä

Tämä osoittaa, että yhtäläisyyserot yhteiskuntien välillä ovat identtiset, vaikka ne eivät lähtökohtaisesti jotain hiljaisesti pakkohyväksyttyä tapaa tai tointa mitenkään edellyttäisi.
Muslimeillakin on liikaa tapana hälyttää kiivaasti jonkin mitättömän ja mihinkään vaikuttamattoman asian puolesta. Jonkin naisen ”länsimainen” pukeutuminen tai avioituminen uskonnon ulkopuolelta nostaa heti lietsotun pelon uskonnon olemisesta uhattuna ja vaarassa heti romahtaa.

Syy on siinä, että muslimit ovat liikaa kääntäneet uskonnon keskeisiä painotuksia päälaelleen. Se ei ole mahdollista ilman, että on jokin vahva organisointia muistuttava taho, jolla on varsin oikeistokonservatiivista volyymia ja valtaa masinoida ja jyrätä toisten painotusten yli. Jos kiinnittää huomiota siihen, mihin ”oikeaoppiset” muslimit kiinnittävät huomiota, ne ovat juuri naisen pukeutuminen, vaalien lähestyessä äänestyskielteisyys epäuskon tekona, lahkeiden lyhyys jne. Juuri ne asiat, jotka sopivat saudeille tai ovat heille pakkoa. Hieman kyllä Iranin vallankumouksen näkyvimmät piirteet ovat ainakin kansalle pakotetun länsikielteisyyden ja naisten chador-pakon muodossa saaneet uskomaan nimenomaan mustakaapupakon ja sitoutumisen uskontoon viimeisenä oljenkortena luovan islamilaisen onnelan Profeetan $ ja Sahabien R malliin, vaikka se ei nykypäivän esimerkkien perusteella näytä samalta elämäkerta- ja historiatietoihin peilattunakaan.

Se, että joillakin on hyviä islamilaisia kokemuksia kotimaastaan tai kalifaatista ei kuitenkaan poista sitä, että jihadistit ovat huonoja hallitsijoita. Edes Isisiä parempana nähty Jabhat an-Nusra ei siinä ollut mainittavan onnistuva kuten 2016 valmistuneesta Syyrian Mujahidiinien 2013 osuudesta voi havaita.

Lähtökohtani on, että muslimin tai yksilön on itse tehtävä osuutensa tämän maailman tai taivaspalkkionsa hyväksi, kukaan muu ei voi siihen pakottaa vaikka miten vetoaisi käskemisestä hyvään ja kieltämisestä pahasta, etenkin jos se tapahtuu salafityyliin eli yksinkertaistettuna saudiyhteensopivasti. Kiistelyä on selvästi siitä, mikä amr bil-maaruuf wa nahi al-munkar yksimielisesti on ja miten paljon näihin
kiistakapuloihin kunkin tulisi puuttua.

En usko ihmisoikeuksien ja humaanien arvojen vain länsimaiseen ja valkoisten keksimään olemassaoloon: usko ihmisten tasaveroisuuteen, suvaitsevaisuuteen ja naisten vapauteen ja itsemäärämisoikeuteen ovat universaaleja ihmisten kesken ja niihin uskotaan ja niitä toteutetaan sekä Islamiin tukeutuen että ilman. Esim. saudiyhteiskunnassa on lukuisia naisen tasa-arvoa kannattavia ja toimeenpanevia tahoja aina ministeritasoa ja kuningasperhettä myöten, suhtautuen silti uskontoon sinänsä wahhabilaisesti. Kuuluisa aktivisti Loujain al-Hathloul (rukoilemme Allahia vapauttamaan hänet) on edelleen uskoltaan wahhabi, ei kritisoi uskontoa, eikä hallitsijavaltaa. Länsimaalaiset (sekä mm. Anter Yasa) vain kaappaavat nämä aktivistit omiin tarkoituksiinsa ja se osaltaan sanelee muslimien kielteisen suhtautumisen näihin ”luopioihin”.

Exmuslimit ovat laatineet videon, johon kerätty mm. Said Ragean ja Bilal Philipsin anekdootit exmuslimien määrällisestä kasvusta. En pitäisi kyseisiä YouTube-imaameja luotettavina esittelemiinsä
asioihin. Heidän esittämänään aihe ”exmuslimit” on varsin arvolatautunut ja toisekseen he tulkitsevat
omaa ja muiden islamia mittaamalla, miten soveltuvia he ovat saudiarabialaiseen yhteiskuntaan.

Nykyäänhän Paratiisiin ei pääse, eikä ole hyvä muslimi jos ei ole kuten stereotyyppinen ihanne saudeista. Ainoastaan perseilevät saidiprinssit ovat tähän poikkeus, he kyllä pääsevät Paratiisiin juomaan vettä Profeetan keitaasta, vaikka miten tekisivät saudien muilta muslimeilta kieltämiä asioita.

Saudimuottiin sopimattomuus on yksioikoinen ja tuhoisa mitta muslimiuden määritelmäksi ja kyllä te itse tiedätte millaista tuhoa se aiheuttaa jo pelkästään teidän omissa perheissänne. Painotuksia on siis muutettava.

Exmuslimius on osaltaan uskomista valkoiseen ylivaltaan, uskomusta valkoisten paremmuuteen, vaikka tällä hetkellä valkoiset ympäri Suomea , Eurooppaa ja Yhdysvaltoja ovat varsin demokratiavastaisia, uskovat salaliittoihin, uhkaavat väkivallalla jokapuolelle ja pitävät naisia selvästi vähempiarvoisina.

Muun maailman kontolle jää vain seurata valkoista roskaväkieliittiä. Jos exmuslimi vetoaa hylänneensä Islamin ihmisoikeuksien ja demokratian puutteen vuoksi, hän on kuvitellut islamin olevan jotain taliban-islamia tai Saudi- ja Iran-islamia. Samaan aikaan valkoista länsimaailmaa uhkaa äärioikeistolainen masinointi ihmisoikeuksien ja demokratian puutteen ”tarpeellisuudesta”, kapeaa oikeistolaista eliittiä hyödyttävå äärioikeistolainen kansanmurhadystopia. He saavat enemmän valtaa, kun valkoinen media ei usko heille olevan siitä vahinkoa, vaikka se näkyy jo toisten valkoisten ja suomalaisten väkivaltaisena maalittamisena. Toinen on, että toiset suomalaiset ja valkoiset pelkäävät äärioikeistoa, ettei vain maalittamisen ja vihapuheen rapa roiskuisi heidän päälleen. Samalla tavalla 1800-luvulla islamilaiset liikehdinnät saivat ja jäivät valtaan juuri väkivaltaa käyttämällä. Täten wahhabilainen äärioikeistolainen
uskonnon masinointi on olemassaoleva suuntaus, joskin tulokulma muslimeilla ja kuffareilla on eri: muslimeille ero on uskonnon painottuminen islamin kantilta kummallisiin seikkoihin, mutta kuffareille wahhabismi ja salafismi ovat islamia itseään kiristettynä, mikä on fataali virhe.

Vuosikymmenten aika lukiessa kirjoja Islamin historiasta ja Profeetan $ elämästä, havaitsee nopeasti, että teksti kuvailee aivan erilaisia tilanteita ja asioita jotka eivät mitenkään sovi minkään saudikäsityksen tai taliban-yhteiskunnan muottiin. Valitettavasti volyymit tämän tällaisen uskonyhteisön toteuttamiseksi ovat mitättömät, vaikka ne luettaisiinkin Riyadissa painetuista kirjoista.

Ne ovat kyllä tulvillaan eri tapoja noudattaa uskontoa, lasten hoitamisesta ja kasvattamisesta puolisoiden väliseen harmoniaan ja ei-muslimien arvokkaaseen kohtelemiseen eli käytännössä kaikkeen siihen, mikä on kaikissa yhteiskunnissa ihanteena. Käytäntö ja vertaispaine vain supistavat koko uskonnon kuin kyse olisi rikosliigan pyörittämisestä: naisia, tyttäriä ja vaimoja kohdellaan kuin paskaa, kuin oltaisiin ruskettuneita kultaketjukauloja ylänapit auki, huijataan yhteiskuntaa ja valehdellaan joka käänteessä ja kiinnijäädessä syytetään salaliitosta. Vai väitättekö, ettei elämänne jonkun random marokkolaisen miehen kanssa tunnu juuri tältä? Vain sinä voit asian suurisuuntaiseen muutokseen vaikuttaa. Valinnat ovat sinun omiasi, niitä ei pakota juutalaiset, perussuomalaiset hollituvan huutajat eikä Kela takaisinperintäpäätöksineen.

Valkoisten arvomaailma vaikuttaa myös suvaitsevaisesta suunnasta: meidän moninaisista ongelmista puhuminen on ollut kuin miinaan astumista, koska suomalaisessa yhteiskunnassa ylipäätään on ollut kielteinen suhtautuminen naisten kohtaamiin ongelmiin esim. ulkomaalaisten miesten kautta. Myös muslimiyhteisössä ei olla suhtauduttu riskialttiina suomalaisen käännynnäisen avioliittoaikeisiin naiselle itselleenkin tuntemattoman random ulkomaalaismiehen kanssa. Seuraukset olette nähneet lukemattomia kertoja itse. En usko avioliiton ehdottomuuteen eikä sitä tue mikään perinnekään, mutta kannattaisiko silti laskelmoida vähän paremmin. Mutta kuten näette suomalaisessa yhteiskunnassa ylipäätään, komeaa, treenattua pakolaismiestä on vaikea vastustaa, ja ”maailman naisille edistyksellisimmän valtion” naiset ovat valmiit riskeihin monella tavalla karikkoiseen suhteeseen mitättömän pitbull-jätteen kanssa ja heittämään sadan vuoden tasa-arvotyö loppusijoitusjätteeseen.

Ruskeat tytöt innokkaina feministeinä eivät hekään juurikaan yletä kritiikkiä pahismiesten ”toksiseen machokulttuuriin” vaan ovat typerien pitbull-räppäreiden edessä sulaa vahaa ja jopa pitävät jengiytymiseen ja väkivaltaan läheisesti liittyvää räppikulttuuria maahanmuuttajille ”voimaannuttavana”. Kuulin jostain, että 2015 Tapanilan joukkoraiskauksessa osallisena ollut nuorin henkilö on muina miehinä mukana ”toksista patriotismia” purkavan ”feministi” Rebekka Kuukan eli räppääjä Yeboyahin jollain musavideolla.

Ruskeat tytöt käyttävät tällä hetkellä rasismikitinävaltaansa valtaamalla gaaloja ja skenejä itselleen. Sen aloitti Renaz Ebrahim, joka onnistui rasismipuhumaan jonkin artistin ulos Emma-gaalasta, kun artisti Maustetytöt olivat joskus käyttäneet hamassa tuntemattomuudessa sanaa ”neekeri.” Huvittavaa, että n-sanaa joka käänteessä esittävää räppiä ohjelmissaan soittava Ebrahim näin epäonnistuu siinä, että taideteokset eivät edes minämuodossa kerrottuna suinkaan kuvasta artistin omia mielipiteitä. Jasper Pääkköstä viime aikoina työllistänyt Spike Lee moitti Quentin Tarantinoa n-sanan tuhottomasta käytöstä, kun juutalaisista ei käytetty mitään pilkkatermiä. Tarantinon Django -elokuva rotuorjuuudesta ja rasismista kuvaa mielestäni valkoisen identiteetin keinotekoista rakentamista toiseuttamalla mustia jatkuvasti käyttämällä n-sanaa ja perustaen sen yhteiskunnallisesti näkyvään , kun taas edellinen elokuva Kunniattomat Paskiaiset pyrkii pitämään juutalaisiin kohdituvan väkivallan jatkuvasti piilossa prameissa puitteissa ja konditoriaherkkuja esitellen olemalla puhumatta juutalaisista, eli peittäen valkoisen identiteetin ja rakentamisen eliittikulissit väkivallan näkyvistä, vaikka alussa väkivalta juutalaisia kohtaan tuleekin katsojalle selväksi ja natsiupseeri vertaa heitä rottiin.

Exmuslimius ei myöskään takaa maalitussuojaa valkoisilta, vaikka näennäisesti valkoiset islamista luopumista näyttävät toivovankin. Vaikka exmuslimiudessa osaltaan on kyse valkoisten katsomiseta ylöspäin ”paremman yhteiskunnan inkarnoitumana” ja kyvyttömyydestä suhtautua valkoiseen yhteiskuntaan kriittisesti näiltä osin, valkoisuuden kuviteltuna ja äärimmäisen paikkaansapitämättömänä ”paremmuutena”, exmuslimi ei silti lunasta valkoisuuden paikkaansa edes olemalla omiansa kohtaan rasisti.

Vilkaisemalla exmuslimien arfumentteja huomaa nopeasti, että muslimeille tutut hadithit näyttävät tulevan exmuslimeille uutena tietona. Kyllä me kaikki tiedetään Aishan r ikä, kamelinvirtsa tai yöastiasta vahingossa juominen. Samalla tavalla tässä yhteiskunnassa me ei suhtauduta kielteisesti rokkarien ja räppärien seksuaalisuhteisiin alaikäisten kanssa. Räppäriin suhtaudutaan suojelevasti alaikäisen raiskaustuomiosta huolimatta, Rihannan pahoinpidellyt räppäripoikaystävä pääsi fanien silmissä paheksumatta, ainakin jos vertaa miten paljon häntä edelleen kuunnellaan ja instassa esitelleen. Ja tuskin hän kertoo, että naista on kohdeltava hyvin, kuten Profeettamme $ kertoo. Kaiken lisäksi Amerikassa on vielä niin, että vaikka alaikäisen hyväksikäytöstä jäisikin selvästi kiinni, asianajajat kyllä selittävät syytteet nurin.

Somessa exmuslimiuttaan ylväästi mainostavat Seida Sohrabi, Anter Yasa ja Nadiifo Omer eivät ole saaneet juurikaan pyhää vettä rasistien sirottelemana, vaan heihin suhtaudutaan moninaisista syistä vihamielisesti. Syyksi kelpaa kurdiaktivismi, perusuomalaisuuden vastustus ja jopa vegaaninen ruokavalio. Nadiifo Omer kehui juuri, miten exmuslimeissa ”meissä on voimaa” ja laittoi perään vielä hauisemojin ja jo seuraavaksi kertoi, miten hän on riidoissa exmuslimi Anter Yasan kanssa. Voimaa teissä exmuslimeissa on todellakin, etenkin kaikki tämän hetken exmuslimit pelkästään pääkaupunkiseudulla ovat riidoissa keskenään. Jo silloin, kun he esittäytyivät ”sekulaarimuslimeina”, he hajautuivat repivien riitojen seurauksena. Ja näitä hiekkalatikkoriiteleviä ”integroituneita, sekulaari”muslimeita” valtamedian pitäisi Anter Yasan mukaan kuunnella ja antaa mediatilaa!

Ja jos jotakuta kiinnostaa, "islamisoiko punavihervasemmisto Suomea?", niin ei tarvitse tutkia enää: kun Nadiifo Omer viime keväänä julisti olevansa exmuslimi, niin hän sai tuhansia tykkäyksiä ja kannustavia kommentteja, joukossa paljon Vihreiden ja Vasemmistoliiton edustajia!

Maa Jou 07, 2020 7:07 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islam Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by TMCrea