Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Jakeet Jihadissa saaduista orjattarista 4:24 ja 24:33

 
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Quran Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Jakeet Jihadissa saaduista orjattarista 4:24 ja 24:33
Kirjoittaja Viesti
Abdullah Rintala



Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 467

Lähetä Jakeet Jihadissa saaduista orjattarista 4:24 ja 24:33 Vastaa lainaamalla viestiä
***

Jakeet Jihadissa saaduista orjattarista ja luvallisuus olla yhdynnässä heidän kanssaan

Bismillahir-Rahmaanir-Rahiim

Orjattarista Allah on säätänyt useita lakeja. Tässä seuraavassa väitteessä asiana on käsitellä niitä orjattaria, jotka tulevat "oikean käden alle" Jihadissa. Mutta siihen käytetään todisteena aivan toisen asiayhteyden jaetta. Valon Suuran jakeessa 33 puhutaan yleensä orjista, jotka on ostettu tai saatu Jihadissa orjiksi -ei niitä, jotka jäävät sotasaaliiksi Jihadissa.

Lainaus:
Heidän raiskaamisestaan, jotka ovat oikean käden alla (orjattarien) löysin Jakeen Allaahin Kirjassa, kuten kaikki vastaukset sieltä löytyvätkin. Valon suurah: Jae 33. Ensin Allaah määräsi, että jos he pyytävät päästä vapaiksi, niin jos tietää heissä hyvää, päästäkää vapaaksi, ja antakaa heille teidän omaisuudestanne. Ja sitten Hän -Ylhäisin- kielsi väkisin makaamasta heitä omia himojaan tyydyttääkseen, jos he tahtovat siveyttä.
Tämä on siis lisää tietoa heille, jotka kannustavat ISIS-ryhmän ideologiaa, ja että orjattarien raiskaus on palvonnan muoto Allaahille kaiken muun älyttömän valheen lisäksi, mitä he valehtelevat Hänen Laistaan. Islamin kalifaatin toteuttaminen on vähän enemmän kuin mahdotonta ryhmän toimesta jotka tekevät shirk hyväksymällä johtajansa ja oppineensa sallivan mitä Allaah on kieltänyt. Se on suuri shirk, ja WAllaahi he ovat ulos Islamista jos hyväksyvät luodun muuttamaan Luojan Lakia, vaikka heittäisivät kuinka paljon valheita toteuttavansa Hänen Lakiaan.


Toisekseen, kyseisessä jakeessa 24:33 ei sanota, että Allah kielsi "väkisinmakaamisen heidän kanssaan omien himojen tyydyttämiseksi", vaan Allah sanoo, että {Älkää pakottako heitä prostituutioon, jos he haluavat olla siveitä}.

Vaikka noin kovasanaisesti väitetään "ISIS:in muuttavan Allahin Lakia", niin itsellä ei näytä olevan mitään huolta muuttaa Allahin sanoja ja jakeiden selitystä.

Ibn Kathir selittää tämän jakeen viimeisen lauseen:

    Jahiliyyah'n ihmisten aikaan oli joku, jolla oli orjatyttö, jonka lähetti tekemään zinaa ja veloittamaan siitä rahaa, minkä [omistaja] otti häneltä joka kerralta. Kun Islam saapui, Allah kielsi uskovia tekemästä niin. Aiempien ja myöhempien mufassirien mukaan Ayah lähetettiin 'Abdullah ibn 'Ubay ibn Saluulin takia, jolla oli orjatyttöjä, joita hän pakotti prostituutioon, jotta voisi ottaa heidän tienistinsä ja koska tahtoi heistä lapsia korottaakseen asemaansa, kuten hän itse väitti.


Samainen ylläolevan lainauksen kirjoittanut henkilö hieman aiemmin jopa väitti, että Islam on "poistanut orjuuden", niin tämä hänen eilinen kommenttinsa pikemminkin osoittaisi, että orjuus on hyväksyttyä -joille on annettava vapaus, jos he sitä pyytävät ja isännällä on hänestä hyvä käsitys- kunhan ei "väkisinmakaa" heitä.

Henkilö ei ole tässä virheellisyydessä yksin: Yusuf 'Ali -King Fahd-painoksen (1410H/1990 CE) selittäjä vuonna 1930- oikaisi tämän tarkoittamaan orjuuden olevan kokonaan kiellettyä.
Samaten "Answering Christianity" vetoaa Islamin "poistaneen orjuutta, mutta koska oli niin-ja-niin syvällä yhteiskunnassa, ei voinut heti välittömästi" ja "miten orjia on kohdeltava hyvin".

Edelleen Ibn Kathir selittää jakeesta {Myös kiellettyjä sinulle ovat naiset jo avioituneita, paitsi jotka lankeavat oikean kätesi alle} [an-Nisa' 24]:

    "Ayah tarkoittaa, että teiltä on kielletty naiset, jotka jo ovat avioliitossa, paitsi ne jotka saatte sodan kautta, teille on sallittuja sellaiset naiset mikäli on varmaa etteivät he ole raskaana.

    Imaam Ahmad tallensi Abu Sa'id al-Khudrin sanat: "Saimme naisia Awtasin alueelta, jotka jo olivat avioliitossa emmekä pitäneet seksuaalisista suhteista heidän kanssaan, kun heillä jo oli aviomiehet. Joten kysyimme Profeetalta tästä, joten tämä Ayah lähetettiin. Joten sen jälkeen meillä oli seksuaalisia suhteita näiden naisten kanssa." Kertoi at-Tirmidhi, an-Nasa'i, Ibn Jarir ja Muslim Sahiihissaan.


al-Bukhari ja Muslim kertovat keräämänsä hadiithin Ibn Muhairizin sanoneen:

    "Näin Abu Sa'id al-Khudrin ja kysyin häneltä keskeytetystä yhdynnästä. Abu Sa'id vastasi: "Menimme Allahin Lähettilään (S) kanssa Ghazwah [sotaan] Bani al-Mustaliqiin ja saimme arabeja vangeiksi ja halusimme naisia ja pidättäytyminen tuli meille vaikeaksi ja rakastimme keskeytettyä yhdyntää. Joten aioimme keskeytettyä sukupuoliyhdyntää, joten sanoimme: 'Miten voimme tehdä sitä kysymättä ensin Allahin Lähettiläältä (S), joka on läsnä? Kysyimme häneltä ja hän vastasi:

    'On parempi, ettette tee niin, sillä jokainen Tuomiopäivään saakka tarkoitettu sielu tulee syntymään.'


Sahih Muslimin sanamuoto on:

    "Abu Sa'id al-Khudri kertoi: Saimme vangeiksi erinomaisia arabinaisia. Himosimme heitä, sillä kärsimme vaimojemme poissaolosta (mutta samaan aikaan) toivoimme heistä lunnaita.


as-Suyuuti selittää {...He, jotka lankeavat oikean kätesi alle} tarkoittavan, että:

    "Voitte olla suhteissa heidän kanssaan sodan aikana, vaikka heillä olisi aviomiehet istibra' (odotusajan) jälkeen."


Tafsir Ahsanul-Bayaan selittää seuraavasti:

    "Historiallinen tausta tälle jakeelle on, että kun pakananaisia jäi taisteluissa muslimeille vangeiksi, jolloin muslimit inhosivat olla yhdynnässä, koska naisilla oli aviomiehet. Seuralaiset kysyivät Allahin Lähettiläältä tästä. Tuolloin tämä jae lähetettiin. Jae salli muslimien olla yhdynnässä pakananaisten kanssa, jos jäivät vangeiksi taisteluissa vaikka heillä oli aviomiehet, varmistaen heidän kohtujensa olevan puhtaat eli ei-kuukautistilassa eikä raskaana, jossa tapauksessa vasta raskauden jälkeen."


Tämän mukaan jakeen selittää myös 'Abdur-Rahmaan ibn Nasir as-Sadi.

at-Tirmidhin selityksessä sanotaan:

    "Kun avioituneesta naisesta tulee sotavanki, hänen avioliittonsa miehensä kanssa päättyy ja uudella isännällään [Muslimilla] on oikeus olla yhdynnässä hänen kanssaan lapsen synnyttyä jos on raskaana tai odotettaessa varmuutta hänen kohtunsa tilasta, onko selvästi raskaana."


Saman sanovat Abu Hanifah Kitaab al-Atharissaan, samoin ash-Shaafi Umdat as-Saalikissaan.

Abu Hanifah:

    "Vaikka Ayah kirjaimellisesti sanoo: {Joiden oikeudet oikea kätesi omistaa}, se viittaa sodassa otettuihin orjiin, sillä miehen ei ole sallittua olla seksuaalisissa suhteissa orjanaistensa kanssa, joka on laillisessa avioliitossa. Muslimeja vastaan taistelevien vaimot ovat automaattisesti erotetut eivätkä tämän rajoituksen alaisia."


Ja ash-Shafi'i:

    "Kun lapsi tai nainen jää vangiksi, heistä tulee kiinnioton takia orjia ja täten aiempi avioliitto mitätöityy."


Tämä osoitukseksi siitä, että Allahin Kirjasta, Hänen Lähettiläänsä (S) Sunnasta ja oppineiden yksimielisyydestä ei pidä ryhtyä valehtelemaan omien agendojensa ajamiseksi, vaikka viha olisi miten kova.

***

Tii Mar 17, 2015 1:55 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Quran Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by TMCrea