Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Yleisimmin kuultuja tekaistuja hadiitheja

 
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Hadith galleria Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Yleisimmin kuultuja tekaistuja hadiitheja
Kirjoittaja Viesti
Mzlm



Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 470

Lähetä Yleisimmin kuultuja tekaistuja hadiitheja Vastaa lainaamalla viestiä
***

Yleisimmin kuultuja tekaistuja hadiitheja

Bismillah, as-Salawaatu was-Salaam 'Ala Rasuulillah,

Vuosien varrella on tullut kuultua eri hadiitheja, jotka ennemmin tai myöhemmin ovat ilmenneet olevan tekaistuja. Näin siitäkin huolimatta, että kaikki tähän valikoidut on tiedetty tekaistuiksi jo Imaam Bukhaarin tai Ibn al-Jawzin aikoina, eli 900-1 200 vuotta sitten. Oppineet eivät ole ottaneet tekaistuja hadiitheja kirjoihinsa erehdyksissään, vaan tarkoituksella saattaakseen muslimien tietoon tekaistut hadiithit, etteivät muslimit niitä käyttäisi tai harhautuneet sektit niitä antidawassaan käyttäisi.

Rakastakaa arabeja kolmesta syystä; koska minä Muhammad (Allahin Lähettiläs) olen arabi, pyhä Koraani lähetettiin arabiaksi ja kieli Jannah'ssa tulee olemaan arabia.

Kertoi al-Haakim kirjassaan al-Mustadrak. Abu Haatim kirjassaan Jarh wa Ta'diil (Hadiithien kertojien hyväksyntä ja hylkääminen) kertoi tämän hadiithin olevan tekaistu.
Islamissa ei osoiteta rakkautta ihmisille heidän rotunsa, kielensä, heimonsa, kansallisuutensa tai varallisuuden vuoksi, vaan Islamissa ihmisiä rakastetaan, mikäli he huomioivat velvollisuutensa Allahille.
Mitä tulee Jannah'n kieleen, ainoastaan Allah tietää mikä se tulee olemaan. Allah kuitenkin tulee sanomaan 'as-Salaamu 'alaikum' uskoville päästäessään heidät Paratiisiin. Allah sanoo:

{Salaamun tulee olemaan sana Herralta, Armollisimmalta} [Surah Ya Siin, 58]

Joka käy vanhempiensa haudalla joka Jumu'ah ja resitoit Suura Yaa Siinin heille tai hänelle, saa syntinsä anteeksi jokaista jaetta tai kirjainta kohden.

Kertoi Abu Na'iim ja luokitteli tekaistuksi Ibn Adii, joka kertoi siitä puuttuvan isnadin [kertojaketjun].

Koraanin resitoinnin kuolleille katsoi kielletyksi Abu Hanifa, Malik ja Ahmad. Tästä ei myöskään ole autenttista hadiithia sen sallittavuudesta. Jos olisi luvallista, sahabat olisivat lausuneet Koraania kuolleille, koska olivat meitä kiireellisempiä tekemään hyviä tekoja. Henkilö, joka ei noudattanut

Koraania eläessään, ei hyödy sukulaistensa lausumasta Koraanista tämän kuoltua.

Käydessä hautausmaalla on sallittua tehdä du'a kuolleiden puolesta eikä kuolleille kuten pakanat tekevät. Meidän on sallittua myös sanoa kuolleille salaam, koska he kuulevat meitä.

Olen tiedon kaupunki ja 'Ali sen portti minkä kautta saadaan tuo tieto.

Kertoi al-Haakim ja al-Bukhaari luokitteli tekaistuksi.

Taloni jäsenet ovat kuin tähtiä taivaalla, joista ketä tahansa seuraamalla saa johdatuksen.

Kertoi Abu Na'iim ja luokitteli tekaistuksi adh-Dhahabi, joka kertio isnaadissa olevan valehtelijan nimeltä Ahmad ibn Ishaaq.

Erimielisyys seuraajieni keskuudessa on armonosoitus Allahilta.

Kertoi Ibn Hazm, joka sanoi ettei tämä sanonta ole hadiith.

Allahin Lähettiläs (S) sanoi:

"Ihmiset ennen teitä tuhoutuivat, kun olivat erimielisiä kirjastaan." [al-Bukhaari]

Kertoi 'Ubaidah:

"'Ali sanoi 'Iraaqin ihmisille: 'Harjoittakaa lakia kuin teillä oli tapana, sillä vihaan kiistoja ja teen parhaani kunnes ihmiset yhdistyvät yhdeksi ryhmäksi, tai kuolen kuten seuralaiseni ovat kuolleet'."

Kun 'Uthmaan ibn 'Affaan (rd) kalifina ollessaan teki Hajjin, hän johti keskipäivän rukousta Minassa rukoilleen neljä rakaa kahden sijasta, kuin oli Profeetan (S) esimerkki. Joku sanoi Ibn Mas'uudille:

'Miksi ette olleet erimieltä ja rukoilleet kaksi rakaa?' Ibn Mas'uud vastasi: "Erimielisyys on pahasta."

Ibn Mas'uudilla oli tapana rukoilla Minassa kaksi rakaa sunnan mukaisesti, mutta rukoili 'Uthmaanin takana kaksi antaakseen esimerkin muslimien yhtenäisyydestä. 'Uthmaan osoitti, että matkustajalla on mahdollisuus rukoilla kaksi tai neljä rakaa. Eräät ovat sanoneet, että 'Uthmaan rukoili neljä rakaa koska aikoi asettua Minaan ja tulla asukkaaksi.

Naisen neuvon totteleminen aiheuttaa katumusta. [Ibn Asaakir]

Sekä:

Kuunnelkaa naisia ja tehkää sitten päinvastoin. [Abu Haatim]

Etsi tietoa vaikka Kiinasta saakka.

Kertoi Ibn Adii ja tekaistuksi luokitteli Ibn al-Jawzi ja Ibn Hibban.

Ummah'ni oppineet ovat kuin Bani Israa'iilin profeetat.

Oppineiden yksimielisyydellä tekaistu.

Tätä hadiithiä käyttävät qadiyaanit, jotka väittävät että on mahdollista tulla profeettoja
Muhammadin (S) jälkeen.

Profeetta (S) sanoi:

"Oppineet ovat profeettojen perillisiä." [Sahiih al-Bukhaari]

Allah ei rankaise asiasta, josta oli erimielisyyttä.

Musiikki aiheuttaa tekopyhyyttä sydämissä kuin vesi kasvattaa satoa.

Luokitteli tekaistuksi Imam Nawawi, joka sanoi sen olevan oppineiden sanontoja eikä hadiith.

Shakin pelaaja on kirottu.

Luokitteli tekaistuksi Imam Nawawi.

Sakhaawin mukaan ei ole autenttista hadiithiä shakkipelin tuomitsemisesta. Suurin osa oppineista katsovat backgammonin olevan haraam. Abu Musa al-'Ashari kertoi Allahin Lähettilään (S) sanoneen:

"Backgammonin pelaaja on tottelematon Allahia ja Hänen Lähettilästään kohtaan."

Joissain hadiith-kirjoissa backgammonia tarkoittava sana Nard on käännetty shakiksi. Shakki olisi ollut arabiaksi Shatranj.

Oppineiden mukaan pelit eivät kuitenkaan saa viedä huomiota rukouksesta, ei saa sisältää uhkapeliä (eli rahankäyttöä) eikä pelaajien käyttävän säädytöntä kieltä.

Loput lautapeleistä, kuten Monopoli, Trivial Pursuit, Domino ovat sallittuja koska kaikki on halaal kunnes todistettu haraamiksi eikä ole mitään todistetta näiden pelien olevan haraam.

Sauvan kantaminen on todellisen muslimin merkki ja kaikkien profeettojen perinne.

Kertoi Daylamii ja luokitteli tekaistuksi adh-Dhahabi.

Mustissa ihmisissä ei ole mitään hyvää: Ollessaan nälkäisiä he varastavat ja kylläisinä tekevät zinaa.

Kertoi at-Tabaraani ja luokitteli tekaistuksi Imaam al-Bukhaari ja Ibn al-Jawzi.
Ibn al-Qayyim al-Jawziyyah sanoi kaikkien mustia ihmisiä kiroavien hadiithien olevan tekaistuja.

Avioitukaa älkääkä erotko, sillä Allahin Valtaistuin tärisee avioeron tapahtuessa.

Kertoi Ibn Adii ja luokitteli tekaistuksi Ibn al-Jawzi.

Tässä maailmassa ihmiset eivät aina osoittaudu siksi, mitä he näyttävät olevan eikä myöskään voi tuntea henkilöä kunnolla ennenkuin asuu hänen kanssaan. Joten teeskentelijöiden ja tekopyhien maailmassa avioero on suuri siunaus Allahilta ei-haluttujen henkilöiden poistamiseksi elämästämme.
Sunan Abi Dawoudissa on myös hadiith, jossa "Allahille mikään sallittu ei ole niin vihattua kuin avioero".

Hadiithin levinneisyys ei kuitenkaan muuta sitä, että oppineet ovat luokitelleet sen heikoksi. Avioero on kuitenkin kielletty, mikäli molemmat tulevat toimen ja elävät onnellisesti rakkaudessa ja tasapainossa.

On mainittava sallittuja syitä naiselle erota:

1 - Nainen on joutunut avioitumaan vanhempiensa pakottamana vaikka oli ilmaissut ettei hänellä ollut tunteita miestä kohtaan.

2 - Mies lyö häntä jatkuvasti.

3 - Mies on laiska ja kieltäytyy elättämästä.

4 - Miehellä on paha luonne: Tupakoi, juo, uhkapelaa, katsoo aikuisviihdettä, tekee zinaa, käyttää päihteitä, hylkää rukoukset jne.

Ja Allah tietää parhaiten.

Joka saa pojan ja antaa hänen nimekseen Muhammad siunausten tähden, sekä hän että poikansa pääsee Jannah'aan.

Kertoi Ibn Bakiir ja luokitteli tekaistuksi Ibn Jawzi.

Tämä tekaistu hadiith promotoi irjaa' antaen muslimeille turhan toiveen päästä Jannah'aan ilman Islamin harjoittamista.

Qur'aanin sydän on Suurah Yaa Siin...

Luokitteli tekaistuksi Ibn Abi Haatim.

Kaikki Suurah Yaa Siinin hyveitä korostavat hadiithit ovat oppineiden mukaan tekaistuja.

Joka ottaa maksua Qur'aanin opettamisesta, saa siinä ainoan palkkionsa Qur'aanin suhteen.
Kertoi Abu Na'iim ja luokitteli tekaistuksi adh-Dhahabi.

Oppineen muste on marttyyrin verta pyhempää.

Kertoi Khatiib al-Baghdaadi, joka luokitteli sen tekaistuksi.

"Olemme palanneet pienemmästä Jihadista suurempaan Jihadiin. Taistelu halujanne vastaan on suurempaa."

Kertoi al-Bayhaqi ja luokitteli tekaistuksi Ibn Hajar, jonka mukaan tämä ei ole Profeetan (S) sanoma, vaan Ibrahiim Ibn Abi Ablahin sanonta.

Joka tuntee itsensä tuntee herransa.

Mainittu Sakhaawin al-Maqaasidissa ja luokitteli heikoksi as-Suyuuti ja an-Nawawi. Hadiith-oppineiden mukaan tämä ei ole hadiith vaan israelilaisia, juutalaisten sanontoja.

Kun Allah loi 'Aqlin (ihmisälyn) Hän määräsi sitä tulemaan ja se meni Allahin luokse. Hän käski sen vetäytymään ja se vetäytyi. Joten Hän sanoi Kautta kunniani ja majesteetillisuuteni, en ole luonut mitään sinua arvokkaampaa.

Kertoi al-Bayhaqi ja luokitteli tekaistuksi adh-Dhahabi.

Tämä hadiith on rationalistien ylpeyden aihe. Rationalistit opiskelevat dunya-asioita kuffari-instituuteissa Euroopassa ja Amerikassa ja ylenkatsovat Qur'aania ja Sunnaa. Rationalisti usein käyttää älyään Qur'aanin ja Sunnan veto-oikeutena.

***

Sun Maa 01, 2015 11:05 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mzlm



Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 470

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä


***

Hadiithien autenttisuudesta, joissa näytetään mainitsevan ISIS

Kysymys

"Sheikhimme, mikä on näkemyksesi kerronnasta, mikä on mawquf 'Aliin (radhi Allahu 'anhu) kuvatessaan lopun aikoina olevista ihmisistä täsmälleen kuten organisaatio ISIS/ISIL? Se löytyy Kitaab ul-Fitan Nu'aym ibn Hammadin (rahimahullah) kertomana 'Alilta (radhi Allahu 'anhu): Kun näet mustat liput, pysyttele missä olet äläkä liikuta kättäsi äläkä jalkaasi [Tarkoittaen pysymistä paikallaan eikä osallistua taisteluun). Sen jälkeen tulee heikkoa väkeä, jotka eivät kanna huolen häivää. Heidän sydämensä ovat kuin rautaa, he edustavat Valtiota, he eivät noudata sopimuksia eikä liittoja, he kutsuvat totuuteen, vaikka eivät ole siitä. Heidän nimensä ovat kunyaa [Abu Mus'ab, Abu Bakr] ja he kuvailevat itseään quraa [kylät ja kaupungit, kuten al-Misri, al-Harrani, al-Baghdaadi]. Heidän hiuksensa ovat pitkät kuin naisilla ja he kiistelevät ja sitten Jumala tuo Totuuden kenestä tahtoo."

Vastauksen antaa Shaykh Hasan al-Mashhur:

Ensinnäkin on tiedettävä, että Nu'aym ibn Hammad on mies, joka on katsottu epäilyttäväksi. Imam al-Bukhari kritisoi häntä eikä kertonut häneltä Sahiihissaan. Kirja Kitaab ul-Fitan tarvitsee suurta tarkastusta ja jokainen hadiith on luokiteltava enkä usko kenenkään kykenevän tähän paitsi joku Imam adh-Dhahabin kaltainen menneisyyden oppinut ja joilla on laaja isnad -tietämys ja on tietoa hadiitheista. Riippuvuus Nu'aym ibn Hammadista on perusteetonta ja tahdon esittää tämän isnadin Nu'aym ibn Hammadilta 'Aliin (radhi Allahu 'anhu) saakka:

Nu'aym sanoi: Waliid* kertoi meille Rushadynilta**, joka kertoi 'Abdullah ibn Laii'ah al-Misrilta***, joka kertoi Abu Qabiililta****, joka kertoi Abu Rumanilta*****, joka kertoi Ali ibn Abi Talibilta.******
___________________________________________________________________________

*al-Waliid ibn Muslim on mudallis ja tunnetaan tadlees ut-Taswiyah, mikä on vakavin sillä kertoja tarkoituksella jättää pois ja pudottaa kertojaketjusta jonkun, joka on heikko ja se heikentää hänen kerrontaansa. Joten shaykh, joka on thiqah kuuli joltain, joka on heikko, joka kuuli thiqahilta, kuitenkin heikko jätetään ketjusta pois saadakseen sen näyttämään kahden thiqaatin kuulleen se toisiltaan ilman kenenkään välissä oloa.

** Rushdayn ibn Sa'd on heikko kertoja.

*** Abu ibn Laii'ah al-Misri on heikko kertoja. al-Bukhari kertoi al-Humaidilta, joka sanoi Yahya ibn Sa'id al-Qattanin sanoneen: "En ota hadiitheja häneltä." 'Ali ibn al-Madiinah sanoi: "Kuulin 'Abdurrahman ibn Mahdin sanovan, kun kysyin 'Abdullah ibn Yaziid al-Qasiirilta ibn Laii'ah'sta: 'En ota/Enkä kanna mitään ibn Laii'ahilta, en vähää enkä paljoa.' 'Ali ibn al-Madiinah sanoi: 'Bishr ibn as-Surra sanoi minulle: 'Jos näet Ibn Laii'ahin, älä ota häneltä."
'Abdul-Kariim ibn 'Abdurrahman an-Nasa'i kertoi isänsä sanoneen: "Hän [Ibn Laii'ah] ei ole luotettava."
Yahyaa ibn Ma'iin sanoi: "Hän on heikko, eikä hänen hadiithejaan tule käyttää. Hänellä oli tapana kertoa keneltä tahansa."

*** Ibn Laii'ah'in Shaykh Abu Qabiil al-Mu'afiri on luotettava, vaikka hänestä on joitain huomautettu.

**** Abu Ruman on majhuul: Ibn Mandah mainitsi häneltä, mutta ilman jarhia ja ta'diil. Hän myös kertoo munkaar-hadiitheja. Hän on kertonut monia tekaistuja hadiitheja 'Ali ibn Abu Talibilta.

***** Nu'aym kertoo hadiithin eri sanoin myöskin omassa kirjassaan.


Ibn Laii'ah on niitä, jotka olivat hämmentyneitä kirjastonsa kirjojen tuhouduttua tulipalossa ja hän on heikko. Ibn Laii'ah'n kerronnat hyväksytään jos hän kertoo määrätyiltä neljältä kertojalta, eikä tämä hadiith ole niitä. Jotkut lisäävät tähän neljään kaksi lisää: Qutaibah ibn Sa'id al-Balkhin ja Ishaaq ibn 'Issa at-Taban ja tätä Shaykhimme käytti elämänsä loppupuolella, lisäten nämä kaksi kertojaa neljän lisäksi, jotka hyväksyvät Ibn Laii'ah'lta. Luulen Abu Rumanin olevan majhuul [hullu].

Joka tapauksessa isnad on da'iif [heikko] eikä siihen ole vastaavuutta tai autenttista Profeetalta (Sallallaahu 'alaihi wa Sallam).

Salafi Manhaj maaliskuun 28.2014
http://download.salafimanhaj.com/pdf/SalafiManhaj_Nuaym.pdf

***

Lau Mar 07, 2015 4:04 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Hadith galleria Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by TMCrea