Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
Jabhtun Nusran ja Dawlatul-Islamin historia

 
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islamin vastainen sota, Guantanamo ja salaiset kidustusvankilat Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
Jabhtun Nusran ja Dawlatul-Islamin historia
Kirjoittaja Viesti
ummuyusuf



Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 1855

Lähetä Jabhtun Nusran ja Dawlatul-Islamin historia Vastaa lainaamalla viestiä
Jabhtun Nusran ja Dawlatul-Islamin historia
Abu Naasir Al-’Iraaqi

(lähde: http://muwahideen.tumblr.com/post/70926694578/history-of-jabhatun-nusrah-and-dawlatul-islam)

Tämä on sheikh, jonka tapasin ennen Deeruz-Zoorin taistelua. Pidän häntä yhtenä tärkeimpinä Dawlatul-Islamin hahmoista sillä on ollut täällä alusta asti. Jopa ennen kuin Dawlatul-Islam tai Jabhatul-Nusra edes meni Shaamiin. Kuinka sitten tiedän tämän? Koska hän oli vangittuna Abu Ghuraybin vankilassa yhdessä Abu Muhammad Al-Jawlaanin (hafidhuLlaah).

Tämä teksti tulee olemaan lyhyt historian opetus heille, jotka eivät tiedä Dawlatul-Islamin ja Jabhatun-Nusran historiaa. Pyrin pidättäytymään faktoissa niin hyvin kuin mahdollista vaikka kaikki te tiedätte että olen Dawlatul-Islamista. Tietäkää, etten tekstissäni ota puolueellista kantaa. Kerron vain historian ketjun, jonka tiedän varmasta lähteestä.

Aloitamme tämän projektin perusteista. Yksi vihatuimmista miehistä vielä tänäkin päivänä, jonka amerikkalaiset halusivat pysäyttää. Hänen nimensä on Abu Mus’ab Az-Zarqawi (rahimahuAllaah). Hän oli ensimmäinen, joka teurasti amerikkalaisia sotilaita kameran edessä ja joka myös teloitti kaksi brittisotilasta.

Tämä aiheutti suurta vihamielisyyttä häntä kohtaan ja kuinka hänen nimestään tuli kuuluisa länsimaissa. Iraqin sodan aikana siellä oli monia eri ryhmiä, jotka kaikki taistelivat amerikkalaisia vastaan ja he raiskasivat ja tappoivat irakilaisia siviilejä. He eivät taistelleet Saddam Husseinin takia vaan he taistelivat häntä sekä amerikkalaisia vastaan. Abu Mus’ab Az-Zarqawi (ra) muodosti ryhmän, jossa oli 10 miestä. Kaikki heistä taisteli alistusta ja hirmutekoja vastaan joita tapahtui Iraqissa.

Katsokaa kuinka Allaah oli heidän kanssaan. He aloittivat 10 miehen voimalla ja nyt meillä on Dawlatul-Islaam Subhaana Allaah. Meidän tulee perustaa meidän aqiidah Allahin luottamukseen ja Häneen tukeutuen, riippumatta meidän lukumäärästä. Ja niin kuin sanoin, hän oli ensimmäinen joka keksi teurastaa länsimaisia sotilaita kameran edessä.

Tämä aiheutti suurta huolta länsimaissa. Se ei ainoastaan asettanut pelon heidän sotilaisiin vaan se myös herätti huomiota muslimi maailmassa. Tämän ansiosta monet miehet ympäri Irakia ja maailmaa halusivat liittyä Abu Mus’ab Az-Zarqawin ja hänen miestensä joukkoon. Yksi Abu Mus’ab Az-Zarqawin ominaisuuksista, jonka Abu Naasir Al-’Iraaqi mainitsi meille oli hänen erinomaiset johtajan ominaisuudet. Hän kertoi meille yksityiskohtaisesti kuinka Abu Mus’ab Az-Zarqawi huolellisesti suunnitteli ja piti huolta miehistään ja ympärillä olevista yhteistöistä.

Lopulta kun he olivat muodostaneet suuren voimakkaan joukon Irakissa, he halusivat olla osana jotain suurempaa ja liittoutua yhteen samoja päämääriä omaavan kanssa. Jonkun joka halusi muodostaa islamilaisen valtion. Tämä johti siihen, että hän teki luottamuksen valan, Bay’an, Sheikh Usaamah bin Ladenille (rahimullaah). Heillä molemmilla oli samat päämäärät ja halusivat samoja asioita sillä he molemmat olivat nähneet ne sotarikokset mitä länsimaalaiset olivat tehneet. Tämä on milloin Abu Mus’ab Az-Zarqawista ja hänen miehistään tuli Irakin Al-Qaida. Tämä on mistä nimi on siis peräisin ja miksi länsimaat viittaavat Dawlatul-Islamin Al-Qaidaksi.

Ei kestänyt kauaakaan kuin amerikkalaiset jäljittivät vakoojiensa avulla Abu Mus’ab az-Zarqawin olin paikan ja iskivät sinne drone (miehittämättön ilma-ase) iskun, joka teki hänestä marttyyrin. Allaah hyväksyköön hänet korkeimpaan paikkaan Jannassa. Aamiin. Hän on yksi heistä, joka halusi muodostaa valtion, jota tänään yritetään muodostaa. Se on perusta sille, että jokainen muslimi tässä maailmassa tänään tekee työtä saavuttaakseen, jotta voimme jättää nämä maat taaksemme joissa meitä alistetaan. Maissa, joissa emme saa avoimesti harjoittaa uskoamme. Allaah hyväksyköön kaiken sen häneltä. Aamiin.

Hänen seuraajansa Abu Hamzah al-Muhaajir (rahimahullaah) seurasi edeltäjänsä jalanjälkiä ja Irakin Al-Qaidaa. Minulla ei ole paljon sanottavaa Abu Hamzah Al-Muhaajirista koska Abu Naasir al-Iraqi ei puhunut meille paljoakaan hänestä mutta hän on vielä erittäin tärkeä hahmo josta puhun vielä myöhemmin tässä artikkelissa. Hiukan sen jälkeen kun Abu Hamzah Al-Muhaajiristä tuli Irakin Al-Qaidan amiir, kaiken taistelun ja alueiden haltuunottamisen jälkeen oli aika perustaa Islamilainen valtio, Dawlatul Islam.

Tämä johti siihen, että kaikki ryhmät tekivät bay’aa (antoivat luottamusvalansa) Abu ’Umar al-Baghdaadille (rahimahullaah), joka siis on Abu Bakr al-Baghdaadin edeltäjä. Molemmat ovat qureishilaisia. Se oli uuden ajan alkua ja he jättivät al-Qaidan tittelin (muttei sen bay’ah an-Nasr) ja muodostivat Dawlatul-Islamin. Abu ’Umar al-Baghdaad lisäsi Dawlatul-Islamin voimaa Allaahin avulla. Hän aloitti operaatioita, joiden kautta Islamilainen valtio sai haltuunsa valtavia määriä aseita ja rahaa.

Tämä oli Dawlatul-Islamin heikoin kohta kun he eivät olleet varmoja mitä tehdä seuraavaksi ja heillä ei ollut johtajaa. Asiat olivat hajallaan ja organisoiminen ei ollut järjestäytynyttä kuten aikaisemmin. Abu Naasir al-’Iraqi ilmaisee sen surullisena ja menetyksien aikana, vaikka kertookin että se oli aika jolloin Abu Bakr al-Baghdaadi astui esiin ja hän on vieläkin parempi johtaja kuin Abu ’Umar al-Baghdaadi oli organisoimisessa ja suunnittelussa. Me olemme sen huomanneet kuinka hän vapautti vangit Abu Ghuraybin vankilasta ja Dawlatul-Islam aseuttautui Shaamiin.
Tämä on vain Allaahin tahdosta, sillä emme kykene mihinkään ilman Hänen apuaan. Abu Bakr Al-Baghdaad on islamin oppinut, ’aalim, monessa islamin tieteessä ja hän on oppinut 10 eri qiraa’ah Koraanista (lausunta tapaa). Tämä edesauttoi valtiota ja sen muodostamista ja laajentamista.

Ennen kuin menemme eteenpäin, on tärkeä puhua Abu Muhammad Al-Jawlaanista (hafidhahullaah) ja kuinka hän liittyy tähän tarinaan. Hänet tunnetaan Irakissa nimeltä Abu Muhammad al-Badashi ja hän oli yksi Abu Ghuraybin vangeista Abu Naasir al-’Iraqin kanssa. Tämä oli ennen Abu Bakr Al-Baghdaadin johtajuutta. Hän kertoi meille joitain heille tehdyistä kidutuskeinoista, joista pienin niistä oli asettaa sähköjohtoja heidän intiimiosiin ja antaa sähkösokkeja näihin osiin. Naisille he eivät antaneet vettä juodakseen vaan mukeja täynnä spermaa, jolla heidän tuli janonsa sammuttaa. Tämä sen jälkeen kun heidät oli toistuvasti raiskattu ja hakattu kaiken päivää.
Pieni joukko vankeja, Abu Naasir al-’Iraqi ja Abu Muhammad Al-Badashi päättivät suunnitella suunnitelman, jonka avulla he pääsisivät vapaaksi vankilasta. He eivät tienneet missä olisi aseita tai tie ulos sillä Abu Ghurayb on suuri vankila, jossa monen monta tyrmää. He tulivat siihen tulokseen, että jos heidän suunnitelma vei enemmän kuin 10 minuuttia, he jäisivät kiinni ja heitä tultaisiin kiduttamaan erittäin ankarasti. Nähden kuinka pienet mahdollisuudet heillä oli, he laittoivat luottamuksensa Allaahin ja valmistivat itsensä. Päivä saapui ja pakomatka alkoi. Se alkoi sillä, että kahdeksan vankia juoksi ympäriinsä etsien kaikki aseet varastosta käyttöönsä taistellaakseen vanginvartioita vastaan, jotta vangit pääsisivät helposti ja nopeasti suorinta tietä ulos vankilasta.

Abu Naasir al-’Iraqi painotti, että vartijat tiesivät, että Allaah oli näiden miesten kanssa sillä ei ollut mitenkään mahdollista, että he olisivat yksin kyenneet suunnittelemaan tämän suunnitelman ilman tietoa vankilan uloskäynneistä. Kun he olivat vankilan ulkopuolella, heistä osa otti aseman ja tähtäsivät ja suojasivat toista ryhmää, jotka juoksivat kauemmas, kopioiden suojaavan ryhmän taktiikkaa, suojellaakseen ensimmäistä ryhmää. Ja näin he pääsivät turvaan.

Ja miksi tämä on nyt tärkeää? Näiden vankilassa olleiden joukossa oli vankeja Irakin Al-Qaidasta. Tämä antoi Abu Muhammad Al-Jawlaanille merkinnän hänen tazkiyaan (ansio/suositus), joka edesauttoi johtajuutta tasolla mikä on Dawlatul-Islamissa. Heille, jotka eivät sitä vielä tiedä, Abu Muhammad al-Jawlaani (hafidhahullaah) on yksi niistä emiireistä, jonka Abu Bakr al-Baghdaadi on valinnut muodostamaan Dawlatul-Islam Shaamissa meneillään olevassa sodassa.

Abu Bakr al-Baghdaadilla oli erityinen tehtävä Abu Muhammad Al-Jawlaanille. Hän halusi tämän menevän Shaamiin mutta ei Dawlatul-Islamin nimissä sillä Shaamissä heillä oli jo kuva Dawlatul-Islamista. Kuva joka perustui juoruihin ja valheisiin mitä ihmiset ja tawagheet (epäislamilaiset johtajat, uskonluopiot jne) olivat levittäneet heistä. Abu Bakr al-Baghdaadille oli tärkeä saavuttaa ihmisten sydämet ja saada Shaamin ihmisten tuki.

Abu Naasir al-Iraqi sanoi, että oli parempia ihmisiä tähän tehtävään johtuen heidän johtajuuskyvyistä ja asemastaan mutta Abu Muhammad Al-Jawlaani valittiin tarkoituksella. Abu Mus’ab Az-Zarqawin aikana oli ongelmia ja syy miksi osa joukoista ei halunnut tehdä hänelle bay’ah oli yksinkertaisesti se, että hän ei ollut irakilainen vaan jordanialainen. Nationalismia oli vielä muslimien sydämissä. Nämä ryhmät kieltäytyivät antamassa bay’ah Abu Mus’ab Az-Zarqawille kunnes Ayman Ath-Thawaahiri (hafidhahullaah) ilmoitti, että kaikkien Irakin joukkojen tulee liittää joukkonsa ja tehdä bay’ah Abu Mus’ab Az-Zarqawile.

Joten Abu Bakr al-Baghdaadi halusi välttää Shaamissa sen mitä tapahtui Abu Mus’ab az-Zarqawille. Hän lähetti Abu Muhammad al-Jawlaaniin Shaamiin koska hän on syyrialainen ja täydellinen tehtävään. Hänelle annettiin puolet Dawlatul-Islamin varoista ja aseista perustaakseen Dawlatul-Islam fil-Iraq wash-Shaam. Tämä meni hienosti kuten olemme kaikki saaneet sen todistaa. Abu Muhammad Al-Jawlaani on osoittanut loistavia johtajan ominaisuuksia. Jonkin ajan kuluttua Abu Bakr Al-Baghdaadi näki tämän Shaamistä ja halusi edetä seuraavaan askeleeseen. Hän kutsui Abu Muhammad Al-Jawlaanin takaisin Irakiin tapaamiseen, jossa julistetaan että Dawlatul-Islam oli Shaamissa ja näin muuttaa ihmisten käsitys lopullisesti.

Joka tapauksessa Abu Muhammad Al-Jawlaani kykeni vakuuttamaan heidät ettei ollut vielä oikea aika ja he suostuivat ja antoivat hänen jatkaa omaa tapaansa. Jabhatun-Nusrah jatkoi Shaamissä Abu Muhammad Al-Jawlaanin johtamana. Toistamiseen hänet kutsuttiin Irakiin emiirien tapaamiseen, jossa he kertoivat että Abu Muhammad al-Jawlaani halusi jättää Dawlatul-Islamin ja että hänen sydän ei ole siinä enää mukana jostain syystä. He antoivat hänen mennä ja jatkaa työtään Jabhatun-Nusran kanssa kunnes Abu Bakr Al-Baghdaadi päätti että oli aika julistaa ihmisille, että Dawlatul-Islam oli Shaamissa. Tämän hän teki audio äänityksen kautta, joka löytyy YouTubesta. Abu Muhammad al-Jawlaani ei ollut tietoinen tästä, ennen kuin ymmärsi että puhe löytyi netistä. Hän vastasi siihen.

Hän mainitsi tietävänsä, että kaikki aseet ja varat olivat Dawlatul-Islamilta ja että olemme kaikki veljiä vaikka Jabhatul-Nusrah ei ole Dawlatul-Islam ja erotti koko bay’an Abu Bakr al-Baghdadista. Abu Naasir al-Iraaqi mainitsi meille, että hän joka irtaantuu koko bay’asta islamissa tulee tappaa, mutta Abu Muhammad Al-Jawlaani audio viestissään teki bay’ah (bay’ah anNasr) Ayman Ath-Thawaahirille, joka on Dawlatul-Islamin liittolainen. Tämä pelasti hänet.

Siitä lähtien Dawlatul-Islam on pysynyt Dawlatul-Islaminä ja Jabhatun-Nusrah on pysynyt Jabhatul-Nusrana. Me olemme kaikki veljiä islamissa ja meidän välillä ei ole eroavaisuuksia. Me olemme liittolaisia ja taistelemme toisemme rinnalla, paitsi asioissa missä olemme eri mieltä, sillä on asioita missä Dawlatul-Islam ei ole samaa mieltä ja on alueita, joissa Jabhatul-Nusrah on eri mieltä. On aikoja jolloin on kitkaa historian takia mutta tämä asia kuuluu emiireille. Kuitenkin olemme liittolaisia ja veljiä.

Abu Naasir al-Iraaqi tunsi tarvetta ilmaista tunteensa Abu Muhammad al-Jawlaanista. Hän ilmaisi, että jos hän kykenisi ja saisi mahdollisuuden, hän tappaisi Abu Muhammad al-Jawlaaniin, joten me kysyimme miksi.

Hän sanoi, että tämä oli varas ja hän otti Dawlatul-Islamin aseet ja varat ja muodosti oman ryhmänsä Abu Bakr al-Baghdaadin avulla, josta Abu Bakr al-Baghdaadi on erittäin loukkaantunut. Hän kertoi meille mitä uhrauksia on tehty Dawlatul-Islamin vuoksi. Monen shuhadaan henki ja monia vankeja. Heidän verensä vuodatettu tähän. Moniin vankiloihin hyökätty ja vihollisen alueita valloitettu Islamilaisen valtion perustamista varten.

Hän koki myös tärkeäksi mainita, että kuinka meidän ihmisiä on vankeudessa vielä tänäänkin ja uusia vangitaan päivittäin tämä takia. Kuinka johtajiemme naisia ja lapsia on vankeudessa juuri tälläkin hetkellä, kuten Abu Mus’ab Az-Zarqawin, Abu Hamzah Al-Muhaajirin ja Abu Umar Al-Baghdaadin vaimoja ja lapsia. Hän sanoi, että jokainen heidän vaimo on vankilassa ja raskaana. Hän kysyi meiltä kuinkakohan he ovat tulleet raskaaksi? Luulemmeko, että se tuli vankilan seinistä? Ei! Heidät on tietenkin raiskattu ja raiskattu yhä uudelleen ja uudelleen. Nämä ovat meidän johtajiemme vaimoja. Hetken hiljaisuus tuli huoneeseen ja sekunnissa molemmat Abu Naasir al-Iraaqi ja veli meidän joukosta puhkesi valtaviin kyyneleisiin. Veli nojautui eteenpäin ja halaisi häntä kun minä laitoin käteni hänen jalalleen.

Viimeinen asia mitä hän sanoi oli, että jos Muhammad Al-Jawlaani luulee, että hän voi heittää kaikki uhraukset ja teot syrjään kaiken sen työn jälkeen, me emme anna sen ikinä tapahtua! Me teemme töitä islamilaisen valtion perustamista varten ja me olemme valmiita uhraamaan elämämme Allaahin vuoksi.

Siksi tämä pieni haava jalassani ei haittaa minua. Matkalla sairaalaan en voinut kuin itkeä ja ajatella kuinka meidän siskot joutuvat kärsimään paljon pahemmasta näissä vankiloissa. En voinut kuin tuntea, että olen pettänyt heidät ja näin tunnen edelleen. Ja nyt makaan täällä ja kirjoittaa parhaani mukaan mikä saattaa hyödyntää sinua tässä maailmassa ja minua Tuonpuoleisessa. Pyydä Allaahilta, että Hän hyväksyy tämän minulta.
Allaah tietää parhaiten.

Minä kerron vain tämän tarinan lähteistä ja Abu Naasir Al-Iraaqi kertoi meille, että Dawlatun-Islamin historiassa on vielä muutakin ja jos me haluamme tietää lisää, meidän tulee kysyä heiltä, jotka ovat olleet mukana alusta alkaen.

Veljet ja siskot, tietäkää, että tämä ei ole vain hijrah ja jihaad vaan se on suurempi ja laajempi asia kuin tämä. Siitä tullaan kirjoittamaan historian kirjoihin, kuten on kirjoitettu Salaahud-Diinistä, Imaam Muhammad bin Abdul-Wahhaabista, Imaam Ibn Taymiyyasta, Abdullah ibn Mubaarakista jne jne. rahimahum Allaah.

Ihmiset ottavat tästä opikseen ja kilvoittelevat olemaan kuin nämä ihmiset ja on tärkeää, että olemme osana tätä. Sillä jos emme ole niin mitä me sanomme Allaahille kun Hän kysyy meiltä yksinkertaisesti Gazan lapsista? Siis vain Gazasta, eikä koko maailmasta. Mitä me sanomme? Minä tulin tänne etsien shahadaa mutta sen jälkeen mitä tapahtui Deeruz-Zoorin taistelussa ja todistaen veljemme Abu ’Umar Al-Maghribin kiinni jääminen ’Allawiyyoille. Minun sydämeni ja ajatukseni muuttui. Sydämeni ei salli minkään pahuuden koskettavan muslimeita ja estää voiton ja vapauden kansallemme. Se ei ole niin yksinkertaista kuin luulet.

Me pyydämme Allaahilta ettemme ole niiden joukossa, jotka ovat Tulen kansaa. Aamiin.

--------------------------------------

_________________
"The one who is (truly) imprisoned is the one whose heart is imprisoned from Allah, and the captivated one is the one whose desires have enslaved him." Ibn Taymiyah
Tor Tam 30, 2014 12:22 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Islamin vastainen sota, Guantanamo ja salaiset kidustusvankilat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by TMCrea