Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
moi

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Yleinen Keskustelu Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
moi
Kirjoittaja Viesti
yaasmine

Lähetä moi Vastaa lainaamalla viestiä
moi olen 15 vuotias maroccolainen tytto. olen asunut koko ikani suomessa enka kayta huivia... en vain tykkaa kayttaa huivia ja muutenkaan melkein kukaan perheestani ja sukulaisistani eivat kayta huivia... mina oleen rakatunut poikaan ( se on muslimi) ja hankin tykkaa musta. mutta tulee huono omatunto kun sanotaan aina ettei poikiin saa luottaa jne jne... me nahaan aina salaa ja mua pelottaa etta mun isa saa tietaa vaikka han on muslimi. mun pitaa aina valehdella vanhemmille minne meen koska muuten en saa lupaa.. siitakin tulee huono omatunto koska islamissa pitaa kunioittaa vanhempia jne. taa poika on mua 2 vuota vanhempi ja se on hyva ja kaikkee ja se myos ymmartaa mua ja sen perhe on viela pahempi kuin mun sen siskot ei ikina paase minekaan.. en kayat huvivia mutta en ole kuin huora tarkoitan pukeudun hyvin, pitkat housut pitkat paidat jne.. me ollaan tosi rakastuneita . aina kun oon sen kaa mulla on huono mieli koska mietin etten ole hyva muslimi mutta ei tehda mitaan pahaa. mulle on sanottu etta rakastuminen ei oo synti koska me ei teha sita tahallaan mutta eiko se olee eri asia jos on rakastunut
ma haluun olla hyva muslimi vaikka ma oon pojan kanssa rakastunut ja jos kerron mun vanhemille tan ne suutuu tosi pahasti jne..

Kes Kes 23, 2010 8:58 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ummuyusuf

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
http://www.islamtieto.com/viewtopic.php?t=1560

Kes Kes 23, 2010 10:48 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ummuyusuf

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Hei,

Laitoin tuon linkin sinulle, jotta voit katsoa mita siihen ketjuun oli vastattu. Kysymys ei kovin kaukana sinun kysymyksestasi joten katsoin se neuvovan sinua oikeaan suuntaan tai ainakin ilmoittaa sinulle miten islam asiasta ajattelee.

Jos voin olettaa etta olet perheesta, jossa islam on vain kaunis sana ja Suomessa olet kasvanut lansimaita ihannoiden perheesi kanssa, ei ole ihme ettei sinulla ole juurikaan tietoa uskonnostasi. Todennakoisesti paasi on sekoittanut suomalaisten vapaat arvot, jotka eivat perustu juuri mihinkaan lakiin vaan itsekkaisiin haluihin joita tyydytetaan keinoilla vaikka milla. Rakastaminen on hieno asia mutta kuten aikaisemmasta vastauksesta tuli selvaksi, rakkaudesta johtuvat tunteet saadaan panna kaytantoon VAIN avioliitossa, olet sitten marokkolainen tai suomalainen. Olettaen etta uskot Allaahiin ja Profeetta Muhammediin eli olet muslimi. Ja jos oikeasti uskot niin sinun sisallasi tulisi olla myos pelkoa tehda syntia kuten sanotkin etta omaat huonoa omaatuntoa kun olet kahden pojan kanssa; joka on hyva merkki jos olet rehellinen sanoissasi.

Ja seuraavaksi voisit kyseenalaistaa poikaa kehen olet rakastunut. Jos han oikeasti sinua rakastaa ja haluaa sinulle hyvaa niin han ei saata sinua alttiiksi tilanteisiin, jotka tulee aiheuttamaan suuria ongelmia perheesi kanssa. Mainitsit ettei hanenkaan siskot saa edes kayda ulkona niin todennakoisesti han syvimmissaan myos omaa vastaavia arvoja mutta jokin on myoskin hanenkin paan sekoittanut. On useita tarinoita Suomesta Marokkoon ja aina Saudi-Arabiaan asti ns.hyvista muslimipojista joiden kanssa joku nuori nainen on tehnyt suurta syntia eli huorintekoa ja tama poika kuvannut nama teot kannykkaansa ja kun tytto uhkaa lopettaa suhteen poika alkaa kiristaa kuvilla ja joskus kuvat paatyvat aina youtubeen tai facebookkiin asti. Todennakoista etta nuoren ikasi puolesta tama rakkaus voi olla ohimenevaa mutta maineesi ei ole yhdentekeva eika myoskaan tietenkaan Allaahin edessa aivan sama mita laittaa nuoren ikasi piikkiin. Jokainen meista on vastuussa tekoistaan ja niin myoskin sina, olettaen etta olet pubertiteetti iassa ja lasten saaminen fyysisesti mahdollista.

Jos poika tuttavasi sinua oikeasti rakastaa ja sina hanta ja haluatte tehda oikein, pojan tulisi puhua sinusta vanhemmilleen jotka sitten ottavat yhteytta sinun vanhempiin, tarkemmin ottaen sinun isaasi ja sopia mahdollisesta avioliitosta. Ei ole suinkaan vaaraa menna naimisiin nuorena, tosin mita lansimaissa ajatellaan. On paljon parempi elaa Allaahin lakien mukaan kuin synnissa, jota varmasti te molemmat tulette katumaan joko toivottavasti jo tassa elamassa ja myos Tuonpuoleisessa. Avioliiton ei valttamatta tarvitse olla alussa samankaltainen kuin vanhemmillasi vaan voisitte esimerkiksi asua omissa kodeissanne jne ja kun ikanne puolesta ja pojan kyettya elattaa sinut voisitte muuttaa omaan kotiin jne jne tai jotain vastaavaa. Mutta avioliiton solmimisen jalkeen tunteiden osoittamisesta ym; ei koituisi teille syntia.

Ensisijaisesti sinun kuitenkin tulee katua syntia, jota olet tehnyt ja rukoilla paljon anteeksiantoa Allaahilta. Jos et osaa rukoilla niin varmasti siihen loytyy apua esim internetin kautta tai jos tunnet jonkun joka rukoilee, pyyda apua. Jos et tunne ketaan, voin yrittaa etsia sinulle tukihenkilon insha Allaah. Allaah tehkoon sinut voimakkaaksi uskovaksi, joka pelkaa rikkoa Hanen asettamia rajoja. Aamin.

Lau Kes 26, 2010 9:18 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Yleinen Keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa