Islamtieto.com Foorumin päävalikko
RekisteröidyHakuOhjeKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisään
minkälaisia täytteitä filo taikinaan

Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Ruoka Näytä edellinen aihe
Näytä seuraava aihe
minkälaisia täytteitä filo taikinaan
Kirjoittaja Viesti
samira1981

Lähetä minkälaisia täytteitä filo taikinaan Vastaa lainaamalla viestiä
Salaamu alaykom.

Tiedän että tuossa on tuo blogi..mutta ajattelimpa teiltä siskot(ja miksei veljetkin) mikä on suosikkitäytteenne?
Ostin tuota filotaikinaa ja ajattelin siitä pieniä pasteijoita tai niitä rullan muotoisia tehdä(ekaa kertaa).
Ja mietin että mikä on maistuvin täyte ramadanin aikana?mieluiten jotakin suolaista?
Ja millä tavalla olette kypsentäneet ne? öljyssä vai miten?
Ja oletteko tehneet esim etukäteen ja sitten lämmittäneet?

sukran..

was Shadieeyah
Tii Elo 26, 2008 5:52 am Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hagar

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Wa aleykum salam wa rahmatullah wa barakatuh

Itse käytän filotaikinaa vain baklawaan, koska se hajoaa NIIN helposti käsiin, vaikka se olisi kostean pyyhkeen alla.

Olen siirtynyt turkkilaisiin (on olemassa muistakin maista tuotuja)burek-taikinoihin, joita myydään etnokaupoissa kylmäkaapeissa. Niitä on neliön- ja pyöreän mallisia.

Minun mielestäni paras täyte tulee jauhelihasta, sipulista, sileälehtisestä persiljasta + mausteet: paprikajauhetta, suolaa, mustapippuria, inkivääriä. Muitakin mausteita voi lisätä, koska tarkoituksena on tehdä aika vahvanmakuinen täyte. Olen tehnyt täytteitä myös esim. perunamuusista+sipuli+porkkana + mausteet, mutta niiden huono puoli on siinä, että taikina kostuu jo tekovaiheessa ja sitten tuoreet burekit pehmenevät miltei heti paiston jälkeen. Jauhelihaburekissa ei ole sitä pelkoa. Ne ovat rapsakkaita vielä huomenissakin. Mielestäni burekin idea on olla rapsakka. Burekkiin voi laittaa sisälle vaikka merquez-makkaraa tai katkarapuja.

Makeita en ole tehnyt, koska pidän enemmän suolaisesta burekista.
Maa Syy 08, 2008 6:36 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hagar

Lähetä Vastaa lainaamalla viestiä
Vielä lisäyksenä. Burekit voi uppopaistaa öljyssä (paistinpannuun 3 cm esim. rypsiöljyä) tai paistaa uunissa. Paras ja maukkain burekki tulee uppopaistossa. Uunissa tulee pehmeä, mutta silloin tulee tietenkin rasvattomampi.
Maa Syy 08, 2008 6:38 pm Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:    
Vastaa viestiin    Islamtieto.com Foorumin päävalikko » Ruoka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry: 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa